Framtidssugen

För en vecka sen satt jag och tänkte lite. Filosoferade lite över tillvaron. Jag tänkte på studenten. Jag tänkte att det nog var ganska värdelöst att sminka sig. Det kommer vara varmt, gråtigt och öligt. Men så tänkte jag också, den kanske mest sentimentala människan på denna jord, att jag kommer kanske inte gråta floder. Jag är ganska klar med det här. Det kanske inte blir så sorgligt för jag är ganska klar.

Jag är redo.

Jag är redo för att börja på nästa steg. Jag är redo för livet liksom. Jag vill resa runt. Jag vill stå på ett isflak längst ut/upp i Sibirien och bara känna. Jag vill åka till inre Asien. Jag vill se Jerusalem. Jag vill se Venedig. Jag vill äta sushi i Tokyo och sova på en strand i Grekland. Jag vill se, känna och lukta på världen.

Jag vill volontärarbeta, jag vill tjäna pengar, jag vill köpa hus, jag vill lära mig nya saker och träffa nya människor.

Och vet ni vad det bästa är. Jag kan göra allt det här. Jag har tid. Jag har ett helt liv på mig. Men. Men om det tar slut imorgon så har jag redan vart lycklig. Jag har redan rest mycket. Jag har lärt mig massor. Jag har träffat er. Jag har en familj som älskar mig nästan jämt =)

<3 Livet leker och det börjar snart på riktigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0