Religionskunskap

Jag gillar vår religionskunskap. Citerar:

"Det märkligaste som har hänt i Sverige på religionens område under 1900-talet är den stora ökningen av muslimer"
Kommentar: Varför är det märkligt?

"Det är numera inget ovanligt att träffa muslimer i Sverige. I Lund till exempel, studerar många muslimer vid universitetet..."

Kommentar: No shit, really?

"Den tredje kalifen hette Otman. Under honom sammanställdes och redigerades Koranen"

Kommentar: Olyckligt språkbruk, eller vadå redigerades? Koranen är Guds ord, de kan väl inte redigeras?

Det roliga är också att han eller hon som hade boken innan mig har gjort en väldigt massa anteckningar och revideringar i texten, det står t.ex. med blyerts: "Dåligt avsnitt! enligt MEO". Vår Olle hade alltså religionskunskap... jag önskar vi kunde ha honom :(

// F

ps, jag tror inte på en framtid i mörker.

Kommentarer
Postat av: Carl

För att undvika attentat mot bloggen och bloggarna vill jag bara rekommendera att inte diskutera Islam.



annars blire dödsdomsfatwa.

2010-03-27 @ 15:24:25
Postat av: Hilding

Calle tittar sig om över axeln var han än går

2010-03-27 @ 16:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0