Multiinlägg.

Kenjoe, 19.00@myplace lät som en mindre bra idé - vid den tidpunkten satt jag på Italiano på Nybrogatan och avnjöt en galet god middag med la familia :)

Men en annan gång, promise.

Nu tänkte jag köra ett blogginlägg a la blondinbella, så wwwwwha

Dagen började runt halv ett för mig då solen sken in och jag hörde mammas röst. Yrvaket tittade jag upp och såg att hon stod i dörren och pratade en massa med mig. Jag uppfattade inte riktigt vad hon sa (t.ex. hade hon sagt att jag skulle skotta bort snön från brevlådan) utan sa bara "aaaaa". När jag en kvart senare gick upp var jag ensam hemma. Det var tyst och solen sken in. Lite vårkänsla iaf! (:

Efter att ha ätit frulle och läst SvD så tittade jag på klockan. 13.55. Tänkte - "shit pommes frites" - passexpeditionen i stan stänger kl 15, och jag som skulle hämta ut mitt pass! Men som den krigare jag är (öhh?) skyndade jag till bussen och hann precis med den och pendeltåget tajmade perfekt. Till T-centralen och sedan blåa linjen till Rådhuset. Tunnelbanan var en såndär gammal vagntyp, det är som att man hoppar tillbaka några decennier när man går på de tågen. Jag älskar den känslan. Brunt, gult och lite old school liksom. Låter mycket och det är lite vingligt. That's how the tunnelbana used to, and should, be. Kärlek.

In på passexpeditionen och skynda fram till kölapps-maskinen. Fick kölappen och pustade ut. Jag hann! Några minuter senare hade jag fått mitt pass och åkte tunnelbanan in mot stan igen. Fotot på passet blev la rätt bra, men namnteckningen... ja, herregud. Saknar nästan ord för det, men det ser fan inte bra ut. Det ser inte ens ut som min namnteckning, haha. Skrattar åt det, men skitsamma. 2015 är det dags för att fixa ett nytt pass så hinner öva lite på namnteckningen fram tills dess.

Inne i stan igen mötte jag upp mamma vid Nybroplan. Vi rörde oss mot NK och där hittade jag en fin Ben Sherman hoodtröja. Jag älskar att gå på stan med mamma (det är hon som betalar (A)). Det var i alla fall snällt av henne, den där tröjan är typ 30 % av min månadslön. How so ever. Vi tittade runt lite på NK, och inne på Filippa K stod världens snyggaste och trevligaste expedit. Typiskt att man är där med sin mamma... Men men. Vi tittade lite på en såndär espressomaskin också, mest för skojsskull. Undra vilka som går och köper en sådan för 25 lax. Antingen älskar man kaffe, eller så är man bara äckligt rik. Jag vill bli äckligt rik. Måste bara säga att jag älskar NK. Det är stil. Det är alltid fint och mysigt där. De har alltid cool skyltning och har besökt varuhuset ända sedan jag låg i vagn. Sånt kommer man alltid minnas. Man kommer minnas skyltningen inför julen, man kommer minnas att det låg en fet skivbutik högst upp (tiden då man köpte CD-skivor) och man kommer minnas alla shoppingturer där. Det är liksom ett varuhus som verkligen passar alla. Dessutom jobbar bara snygga människor där :)

Över Hamngatan ner mot plattan och in på Jerns. Hittade tre par skor där, så det var bara att passa på. Fick dock betala ett par skor själv :/ Nu har jag köpt fyra skor på en vecka, och det känns som att jag inte behöver fler skor inför våren/sommarn nu. Eeeeeeeeeeeeller? Nej, jag behöver inte fler.

Framåt kvällen mötte vi upp min lillebror och pappa som kom direkt från kontoret. Tanken var att vi skulle äta på Riche, men jag och mamma var mer sugen på italienskt, så vi tittade om det fanns bord ledigt på Italiano (Nybrogatan) och det fanns det :) Så det blev en mysig familjemiddag där. Jag åt något italienskt. Typ pasta, stekt kycklingfilé med mozarella, basilika, parmesanost och någon god sås. Till efterrätt åt jag årets hittils godaste chokladtårta med vispad grädde och krossade hallon. Mumsfilibabba. Kan verkligen rekommendera det stället, fast boka bord, var fullt så vi hade tur.

Efter middagen så åkte vi hemåt. Hann precis hem till Solsidan som är det absolut roligaste och bästa programmet på tv nu. Höhö. Kanske lite mer för en vuxenmålgrupp, men iaf, jag gillart. På måndag börjar dessutom en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar med Anna Anka och Maria Montazami m.fl. Kan knappt vänta, hihi.

Det var min dag det. Just nu sitter jag och lyssnar på Mauro Scocco och Black Eyed Peas. Surfar runt lite på nätet. Hörde ni om Gabriel E, 13 år? Han som hittades död i ett 30 meter djupt schak under Slussen. Han gillade UE och hade tagit sin i tunnlarna (Tariq- och Aykatemplet) under Slussen. Han hade tydligen betalt 200 kr för att en kille skulle visa honom. Gabriels mobil och bälte hittades och killens ryggsäck hade också hittats. Det gör faktiskt lite ont. Varför behövde de in där? Kanske känns lite spännande, men ändå... varför? Och killen som tog betalt och följde med Gabriel, varför larmade han inte polisen? Varför drog han bara? FITTA. Tankarna går iaf till Gabriel, hans familj och alla nära. RIP.

Letade tunnlar Gabriel, 13, omkom när han föll ner i ett 30

Ni som vill läsa mer kan göra det på FB, finns en 150 sidor lång tråd om fallet där.

Då önskemål framkommit om att bloggen bör vara politiskt och religiöst obundet och neutralt så nämner jag ingenting. Men måste inflika att jag tror på himlen. Inte stenhårt på skapelsen, på bibeln osv, men att man kommer till ett bra ställe efter döden - det tror jag på. Om stället är himlen, paradiset, lyckostan eller liknande är inte det viktiga - det viktiga är att det är ett bra ställe med evigt liv där man ständigt befinner sig i ett tillstånd där man är lycklig. Där man inte kan tänka på samma sätt som på den här jorden, där man bara är och är lycklig trots sin okunskap. Det tycker jag är fint. Låter kanske lite cp, men kan nog inte beskriva det med ord.

För att återgå till lite mer vardagliga saker - imorgon ska jag göra lite projektarbete. Att det ska vara inne på fredag har jag bara sex bokstäver att säga om: Å - N - G - E - S - T. Hoppas jag får något gjort imorgon iallafall. En rolig sak jag ska göra imorrn är förresten att hämta ut min nya mobil som kommit :D
Äntligen en bra mobil. Vet redan vilken ringsignal jag ska ha (Forever Young - Bad Influence).
Förresten har prispress.com flyttat till Stockholm nu. Cylindervägen 12, Nacka Strand. Jag har en adress, ska jag dit och döda dom? Funderar nästan på det, men Nacka Strand ligger lite jättelångt bort :(

Btw, Twisted Sister kommer ju och spelar i Örebro på Behrn Arena den 8 maj. Jag ska dit som fan :D
Men nu visar det sig att de även kommer och lirar på en festival i Söderhamn den 9 juli och sedan lirar de på Luleåkalaset i augusti. De kommer minst TRE FUCKING GÅNGER!!!!!! :D
Problemet är bara att ta sig till Söderhamn och Luleåkalset. Någon som vill följa med? :(

http://static.blogcritics.org/09/07/07/108035/twisted-sister-1.jpg
MY hero <3

Och KISS, tre dagar efter studenten på Stadion - vi ska diiiiiiiiiiiiit.
Green Day, helgen innan studenten? Jag vill fortfarnade dit.

Nu ska jag  börja avrunda det här inlägget som blev lite längre än jag trodde. Men det får ni leva med. Ha en fortsatt trevlig kväll och ha en väldigt bra dag imorrn. Tjoho!

// Fredrik

ps. Var det någon som läste hela inlägget, ärligt?

Kommentarer
Postat av: Benjamin

Läste hela inlägget, ärligt. :)

2010-03-05 @ 23:51:30
Postat av: Hilding

Det är roligt när det kommer politiska eller religiösa inlägg i bloggen. Mer komedi åt folket!

2010-03-06 @ 02:47:16
Postat av: Helmut

Wall of text, did not read.

2010-03-06 @ 12:50:05
Postat av: Ken

Läste första och sista meningen...



seriöst fredrik, fett synd.

2010-03-07 @ 18:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0