Life is too short.

Nv3a hade bara religionskunskap idag. Trots sovmorgon till kl 10 lyckades jag komma lite sent, och det är så typiskt, för alltid när man har sovmorgon så får man stressa galet i slutet av den. Tror det är psykologiskt, att man tänker att man har gott om tid på sig och gör allt i sitt eget lilla lugna tempo. Det är i och för sig skönt det också, och det var skönt att jag inte sprang till bussen, eller sprang till lektionen trots att jag var sen. Tänkte att det inte gjorde något och passade på att njuta lite av solen.

På religionen diskuterade klassen om homosexuella ska få gifta sig i kyrkan, och glädjande nog var ändå rätt många för att de ska få gifta sig där. Dagens kommentar tilldeles Erik som yttrade orden "Men om homosexuella, eller ah, två tjejer också, vill gifta sig så..." Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Efter religionen blev det en resa in till staden. Avstigning Fridhemsplan. 1an ner till Västerbroplan, och sedan en promenad över Västerbron till Södermalm i ett soligt och varmt Stockholm. Älskar vädret, och man såg hur isen började smälta. Trots det var det många som var ute och gick på isen, det såg lite roligt ut uppefrån bron, men såg ändå mysigt ut.

Men har ni tänkt på en sak, vår stad gör sig så mycket bättre i den soliga och gröna sommarstad den faktiskt kan vara. Kungsholmen är fint. Strandvägen bort mot Djurgården, Karlaplan och Södermalm. Alla delar är så fina. Fast när man tar tunnelbanan tillbaka över Tranebergsbron märker man att man bor långt bort. Jag gillar inte avstånd. Ibland undrar jag hur det skulle vara att växa upp på Södermalm. Riktig södermalmare. Heja på bajen, kunna dra ut och grilla i Tanto på någon minut. Södermalm är lite som en egen stad i staden.





Inte för att hoppa för mycket mellan olika ämnen, men i tidningen imorse möttes jag av tvåhelsidor där det i princip stod "BLI INTE EKONOM!". Det finns för många ekonomer i vårt land och jämvikten mellan utbud och efterfrågan på ekonomer kommer först balanseras kring 2025. Är inte det typiskt? Man går och hittar något man verkligen, verkligen kan tänka sig att läsa och så uppmanas man att inte göra det. Det finns brist på fritidspedagogiker och biomedicinska analytiker. Men det är inte konstigt att det är brist på det, dålig lön och tråkigt. Fast det är väl subjektivt. Aja. Hoppas donken vill ha kvar mig till 2025 då.

Är det ingen som vill köra midnattsbandy förutom GustavB? :(
Och kom igen, "för lata svin är marken alltid frusen".

Detta inlägg blir nog på gränsen till ett "wall-of-text"-inlägg vilket innebär att Johan inte kommer att läsa det. Fast han läser alltid sista meningen, så detta kommer hann att läsa. Hej Johan!

// Fredrik

Kommentarer
Postat av: Helmut

Tog mig igenom nästan hela inlägget. Rätt bra, men större bilder tack :)

2010-03-10 @ 20:28:47
Postat av: Ken

word åp johan.



och om alla plötsligt tänker "fan - det är för många ekonomer" och ger vika blir det brist.



bli ekonom ändå, och tala illa om yrket så att alla andra bangar. (Y) låter bra? yiz

2010-03-10 @ 21:12:05
Postat av: Fredrik

Du har en poäng där ;D

SvD kanske bara försöker underlätta för mig att komma in på universitet och bli det jag vill? Det är så jag tolkar situationen, alles gut!

2010-03-10 @ 21:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0