Fireflies (är en galet bra låt)

Hej bloggen!

Ny måndag och ny vecka. Imorse vaknade jag av att hantverkarna som ska bygga om vårt kök började sätta igång kl 7. Fyra veckor ska det ta, wiho. Tur att vi har ett extra minikök på nedervåningen. Den stora nackdelen är att vi förtillfället inte har någon diskmaskin utan måste diska ALLT för hand. Har sett detta lite som ett moment 22, men nu när jag diskat några gånger så är det rätt smidigt. Kan till och med vara rätt avslappnande att bara stå och diska lite med varmt vatten som rinner ur kranen, fast i längden? Nä.

I skolan så var alla taggade på att få tillbaka biologiproven. En fråga hade tydligen bara en i klassen klarat, och på den kunde man få 4 poäng. När jag fick mitt prov och tittade igenom det så såg jag att jag hade fått 0/4 på den uppgiften. Min första tanke var "YEEEEEEEEEES, JAG FICK 4 VG - POÄNG!" och var för ett ögonblick riktigt jävla stolt och glad. När jag visade det för Karin så sa hon "Näe, men alltså, det betyder att du fick 0 poäng av 4 möjliga på den uppgiften". Jag blev lite besviken, men som sagt - allt som är för bra för att vara sant är oftast inte sant.

Religionskunskapen var lite rörig som vanligt.
Samhällskunskapen var helt okej.

Turism var galet rolig idag. Viola och Felicias rollspel ägde, vilket iofs också Fridas och Karins gjorde... haha snacka om skrattattack :D:D Och inte för att skryta, men jag fick alla rätt på turismprovet! Det är första gången i BLG som jag får alla rätt på ett prov, haha att provet var ett prov i turism skiter jag i, I did it :D (eller nåt...)
Btw, tack för meddelandet i mitt block Frida och Karin :P

Och alla ni som gett mig 30 kr - NI ÄR HELT FUCKING AWESOME! Fast hela grejen är att alla måste ge mig 30 kr, så ni som inte gjort det får gärna göra det imorrn (:  

Nu ska jag hoppa in i duschen för att sedan bege mig till Vällingby och möta upp Issa och åka hem till henne och tagga till inför SHF! Maria Montazami is my GOD! <3

Märkte ni förresten hur starkt solen sken imorse? När jag gick utanför dörren kunde jag knappt se mig runt, solen var för stark! Påminde om första gången jag åkte utomlands till Kreta, solen var liksom everywhere! But I like it. Slutar inlägget med en bild av hur vädret kommer se ut om någon vecka (säger vi).



// F

You would not believe your eyes
If ten million fireflies
Lit up the world as I fell asleep
Cause they fill the open air
And leave teardrops everywhere
You'd think me rude, but I
Would just stand and stare.

I'd like to make myself believe
That planet Earth turns slowly.
It's hard to say that I'd
Rather stay awake when I'm asleep,
Cause everything is never as it seems.

Kommentarer
Postat av: Johan

http://www.youtube.com/pianochatimprov



2:00

2010-03-22 @ 21:37:53
Postat av: Sen kommentar

ush på fireflies



/Ken

2010-03-23 @ 17:49:23
Postat av: Anonym

ush på kenjoe

2010-03-24 @ 14:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0