En helkväll...

Vad ska grannarna tro när man ramlar in sju på morgonen medans de är ute och hämtar tidningen =). Tanken igår kväll var utgång men planerna blev något ändrade. Jenny fick barnvaktsjobb och oerfaren som jag är tänkte jag lättförtjänade pengar och mysig tjejkväll. Ha(!) säger jag bara så fel man kan ha.

Kvällen började bra med ritlek, Madagaskar och sagoläsning. Sedan nattning av en trött fyråring och en ännu tröttare sexåring. Efter några glas vatten och lite mammalängtan så kickade djupsömnen in och jag och Jenny trodde att vår kväll kunde börja.

Nej, då vaknar 10månaders bebisen och vill nånting, man vet inte vad, det enda man vet är att hon kommer att fortsätta skrika tills man kommer på det.

Efter otaliga vyssan lull, vällingmatningar och blöjbyten kände jag mig rutinerad och tyckte att det här med bebisar började bli min grej speciellt som hon tystnade när Jenny lämmnade över henne till mig haha. Sen vid tvåtiden somnade hon in precis innan mamma kom hem.

Då kändes det sent att ta bussen hem så jag tillbringade natten på Jennys golv och åkte hem nu för att hinna byta kläder innan jobbet. Vi måste seriöst ta och lämna lite kläder och tandborstar osv. hos varandra nu när alla skivor drar igång, vem pallar åka hem själv liksom?

Den Frida som verkligen ogillade barn är försvunnen det finns inget mysigare än en liten trött tjej som snusar på ens axel med snuttefilten i ett hårt grepp<3. Nu till barndanslektion med rosa prinsessor =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0