Nv3a, ni är så Yeah Yeah Wow Wow!


MVG-FOR-fucking-LIFE har äntligen tagit studenten. Tre år känns plötsligt inte som tre år. Tiden flyger och man börjar sakta förstå att this is it. Det är över nu.

Gårdagen var helt fantastisk. Bästa dagen i livet hittils.
Började med Champagnefrukost. Himmeln var blå och solen sken.
Vi skrev i varandras mössor och skålade med våra glas.

Vid tiotiden vandrade vi upp till skolan och till den sista måltiden med Carlos & CO.
Det gick fort. Lärarna spexade lite. Någon höll tal och jag var lite nervös.

Vid 11.30 lämnade vi matsalen för sista gången och gick ut till Ljushallen.
Vi ställde oss på stolarna och 1,5 timmars avslutningscermoni avnjöts.
Det är vi som är Blackeberg. Somliga har två år kvar.
Charlie ska få ligga. Har ni erat glada barnasinnekvar?

King Romeo spelar. Tal hålls. Den blomstertid nu kommer sjungs.



Efter avslutningscermonin går vi upp till vår kära biologisal, A521 (eller vad den nu heter).
Leena har dukat upp med chips, ostbågar och lite dricka och har satt på ett bildspel.
Tack Leena!
Vi får våra betyg. Jag och Mikaela får en bok. (Förstår fortfarande inte riktigt varför). Men tack!
Sussie kommer och de får våra presenter. Jag tror de blev väldigt glada.
Hoppas de ser presenterna som symboliska, för de är värda mer än så. Gillar er.
Vi avslutar med att ställa oss på ett låååångt led och göra en rak kramring.
Alla kramar alla. En började gråta. Två började. Och snart var det många som grät.
Sussie gjorde också det.
Leena sa några snälla ord. Tack, det betyder! (:

Strax innan kl 14 går vi på toaletterna, tar ner våra flakan vi ska ha till flaket.
Sedan ställer vi upp oss i Ljushallen, längst bak.
Sista klassen - bästa klassen!
Kl 14.00 springer Nv3b först ut.
Sedan går det fort.
Vi kommer ut.
Fantastisk känsla.
Går inte att beskriva.
Vi klarade det.

Rektorn håller ett kort tal och säger hejdå.
Nära och kära tar emot en. Blommor och nallar hängs runt halsen.
Prata lite. Ta kort.

In i Ljushallen igen. Byta om. Badshorts, mvgforlife-tshirt och reflexväst.
Skynda ner mot Södra Ängbys fotbollsplan. Leta efter flaket.
Stiger på flaket och möter en massa öl och en jättetrevlig chaffis.
Tack studentevent för ett bra flak och allt runt omkring!
Åka flak var nog det roligaste jag gjort i mitt liv.
Man fick lära sig något nytt också -
att öl i ögonen svider.
Det var lite kallt ibland, men det var så kul.



Hem med pendeln och duscha bort ölen.
Ta emot gäster, äta lite mat och svara på frågan -
"Vad ska du göra nu efter studenten då?"

Vid halv tiotiden lämnar man mottagningen och åker mot stan.
Missar pendeln med 1 min men det gör inget. Hade sällskap.
Mötte upp de bästa på Nivå22. Mysigt.
Åkte vidare till Clustret och slutskivan.
Lång kö, men vi kom in.
Galet mycket folk all over.
Untz Untz och mysig uteplats.
Tappa bort gaderobsbiljette och övertala de om att det är min kavaj.

Donken Slussen besöks och alla är där.
Tar 96an mot stan.
Vid Kungsträdgården hoppar Felicia och Gustav av
och Frida säger "Fyfan vad de kommer ångra att de hoppade av där!"
Detta skulle hon nog få ångra.
Vi kommer till Odenplan och upptäcker att ingen buss går därifrån.
Åker tillbaka till Kungsträdgården, går till Sergels Torg.
Inser att vi missade sista nattbussen och går till tunnelbanan.
Första skulle gå om 30 min, så vi satte oss ner och pratade lite.
Alla var trötta, men det gick bra i alla fall.
Det började bli ljust igen.

Kl 05.05 så rullade dagens första tunnelbana in på T-centralen.
En lång hemresa. Stiger in genom dörren kl 06.00.
Går och lägger mig och vaknar vid kl 15 igen.
Duscha och sedan en kompis studentmottagning.

Med andra ord har livet efter Blackeberg börjat riktigt bra.
Tack hela Nv3a - jag älskar er och vi ses hos Frida inom en snar framtid.
Tack alla lärare - ni gjorde mitt gymnasieliv riktigt bra.
Tack Blackeberg - för ni är Sveriges bästa skola.
Tack alla runt omkring.
Tack alla nära och köra.

Tack för mig. Och för er som är oroliga, ja - mvgforlife kommer att finnas kvar.
Skriv om ni vill. Jag kommer fortsätta, men om än inte lika frekvent. Älskar er <3

Det är över nu - och det VAR vi som var Blackeberg!
Det är över nu

En pojke reser till månen
En annan, siktar mot solen
En tredje, kommer aldrig iväg
Han viskar: När natten faller,
och du, känner dig frusen,
då lever, då finns jag här för dig

Det är över nu
Men jag kommer ihåg alla dagar med dig
Dom är över nu
Hör ett bom bom bom som kallar på dig



Kommentarer
Postat av: Helmut

Snyft :'(

2010-06-11 @ 01:22:38
Postat av: Felicia

Underbar dag!

Och kanske ångrade jag att jag hoppade av bussen...men jag kom hem en timme tidigare än er andra och det var faktiskt ganska skönt ;)

2010-06-11 @ 08:33:21
Postat av: Fredrik

Haha, men Felicia - det var ju det som var så kul. Att ni kom hem en timma tidigare och att vi missade sista nattbussen hem bara för att vi inte gick av där ni gick av :P

2010-06-11 @ 09:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0