Tomorrow's just a song away


Heej bloggen!
Idag är det Madde som skriver.
Den här bloggen har gett väldigt mycket känns det som och nu kan alla som vill skriva göra det lite lättare.
Jag hoppas att många tar initiativet, det är så roligt att läsa vad någon skriver och vad den har för tankar.

Igår när jag arbetade lite med mitt projekt läste jag igenom mina enkäter.
Såhär fint hade någon (tror det var i vår klass) skrivit:


Och jag håller helt klart med, just nu har min varit på botten men är på väg uppåt.
Ni som läser min blogg kanske kommer ihåg mitt arg-inlägg.
Jag har varit rätt arg på senaste tiden, det har bubblat i mig.
Men nu är jag på väg uppåt och för att tala som en naturare skulle jag vilja att den denna gång stannar på jämviktsnivån likt en populationskurva.

Men idag 8.00 började jag dagen med Matte E och det var riktigt länge sen jag läste matte.
På något sätt har jag lite längtat efter det.
Man vet principen och man vet vad man ska göra.
Sen är det på något sätt väldigt mysigt på mattelektioner.
Men det kanske är mysigare med Nv3a än med en indiviella vals-grupp.
Det återstår att se.
Hur som helst förstod jag i alla fall dagens lååånga genomgång av Evelin.
Men jag gissar att jag kommer vara rätt lost efter ytterligare några lektioner.

Jag tänker mycket på den 9 juni i år.
På ett sätt längtar jag medan jag på ett annat vill stanna tiden.

Det ska bli skönt nästa år, att bara chilla lite, jobba och läsa någon kort kurs för att testa på.
Om jag känner mig själv rätt kommer jag vara oerhört taggad på att plugga igen sen efter ett år.
Jag märkte det mycket i somras när jag jobbade i några veckor.
På jobbet behöver jag inte alls tänka och detta får mig att känna mig värdelös.
Det känns inte som om man har åstadkommit något under hela dagen om man inte tänker, eller i alla fall jag.
Så efter ett slackerår kommer jag vara redo för mer plugg.
Om jag skulle köra på direkt skulle jag nog bränna ut mig själv.

Men det ska bli tråkigt att sluta skolan, alltså en riktig skola med ett fullt schema, skollunch och klass.
Jag kommer sakna blackan något enormt efteråt.
Jag trivs så bra i dessa lokaler och med er - jag gillar skollivet.
Man får lite kunskap i ett ämne, byter böcker, får mer kunskap och sen får man mat, god mat.
Det är så skönt.
Och framför allt man får träffa alla på ett så bekymmerslöst sätt.
Det märker man mycket med personer från grundskolan.
Nu måste man planera allting själv och se till att det fungerar för alla.
Förut kunde vi spontant gå och fika efter skolan eller äta lunch ihop.
När man inte har skolan gemensamt blir allt så svårt.

Ikväll ska jag återigen njuta av en kväll då jag inte behöver plugga något, eller vänta hade vi spanskaläxa?



/maddeapple



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0