Soldyrkan

Gomiddag bloggen!

Innan jag börjar måste jag få uttrycka min kärlek, beundran och njutning jag får uppleva varje gång jag har sovmorgon. Känslan av att vakna upp i ett hus helt ensam, sätta på The Voice, ligga kvar i sängen för länge och sedan gå upp, duscha lite och äta en god frukost är helt freaking awesome. Jag älskar sovmorgnar.

Denna lillördag började inte med ett glas i baren, utan med religionskunskap med Mr. Martin. Lektionen idag var lika intressant som i måndags. (Kort inlägg: För er som inte vet det börjar vi tydligen 10 varje onsdag, lite småkul när halva klassen kommer försent utan att veta om det :)). Hur som helst. Var det bara jag som fastnade för ordet 'soldyrkan'. Kanske låter lite dramatiskt, men att dyrka solen låter ändå helt okej.

Vem skulle banga på att dyrka denna sol?

Lunchen idag var...som en lunch brukar vara. Vi har faktiskt en bra lunchtid i och med att det alltid finns lediga bord - vilket inte alla har. Till er suckers som har sen lunch på onsdagar kan jag ge ett smart tips. Ta din mat, hämta mjölk och sök sedan upp ett sällskap som ser ut att ha ätit färdigt. Samla ihop några kompisar och stå och titta på dem tills dom reser sig. Det funkar!

Fysiken rullade på. Hälsopedagogiken var, typ, okej. Helkroppsmassage med massageolja och sånt med folk man inte riktigt känner känns lite halvt bra. Men annars så. I väntan på maten tänkte jag nu gå ut och skotta bort snö från hela uppfarten (på order av mamma såklart). Hata snö :-/

/ F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0