"Och vid påsk återuppstår Sten"

Först - alla ni som fått lösenordet till bloggen - jag glömde att det ska vara en "1"a på slutet, så vänligen observera detta.

Nv3a började denna underbara måndag med Biologi B - ett intet lika underbart ämne. Kursen verkar förvisso okej, men att dissikera fiskar vettjafan om jag är så sugen på. Det var nog bra att Madde tog upp le problem även fast L inte verkade förstå att folk tycker det är äckligt att skära i fiskar. Jag har fan fortfarande hemska minnen från nian då vi skulle dissikera kohjärta och lunga. Aldrig igen. Förstår inte ens varför man ska behöva göra det. Man lär sig ingenting, man får inte ut något av det och det är bara allmänt ijuuu. Och stackars fiskar :/

Styrdokument, mål och betygskriter är för övrigt det drygaste som finns. Men det vet ni.

Religionskunskapen överträffade mina förväntingar. En 32 år ung, lite skämtsam och skön kille kommer nog rädda ämnet. Det var faktiskt riktigt mysigt att sitta och lyssna på lektionen (så brukar man inte känna på A:s lektioner). Det är lite Sten över honom, fast liksom yngre och mer energi. Detta var dock bara första lektionen, men det bådar gott om jag säger så. Tror alla håller med mig.

Samhällskunskap hade vi idag. Vad gjorde vi? Jaaa just ja, vi gjorde ingenting.

Turism på eftermiddagen var faktiskt skojsigt. Älskar när allt är så bra planerat och strukturerat. Somliga hatar det - jag älskar det.

Efter en lång dag mellan 9-16 känns det i alla fall att skolan har börjat. Förstår inte hur man kommer orka plugga på kvällarna när proven börjar närma sig sen, men det löser sig. Har ni förresten tänkt på att det är väldigt svårt att stava till fortfarande, jag brukar alltid stava det fortfarnde när jag skriver på datorn :/

Dagens "WIHO"
- Felicia har tagit körkort! (Nu kan jag få skjuts till skolan - yeeees)
- Turismen var rolig
- Religionskunskapen var rolig
- Det är vårtermin

Dagens "Nooo"
- Skånsk kallops. (Bröd- och fruktdiet fungerar inte :/)
- Styrdokument och betygskriterier
- Reklam på spotify
- Slask blask snö slask
- Bestämda platser på biologin? Vi går sista fakking terminen i 3an, inte i 7an på högstadiet. KOOOOM IGEN!?

Nu äre middag! PEACE OUT ALLA MVGFORLIFE BARN!
// F


Kommentarer
Postat av: Carl

Kallopsen va ju freaking awesome.



Och ginger's have souls:

http://www.youtube.com/watch?v=EY39fkmqKBM

2010-01-18 @ 18:50:07
Postat av: Carl

Kallopsen va ju freaking awesome.



Och gingers have souls:

http://www.youtube.com/watch?v=EY39fkmqKBM

2010-01-18 @ 18:50:33
Postat av: Ken

du har inte fattat grejen. Enligt mig är det extremt jävla lärorikt att dissikera. Alla kanske inte vill det, men det är verkligen någonting som man inte kan läsa sig till. Typ som att lära sig simma.



och Samhällskunskapen ägde. is teh shiet

2010-01-18 @ 19:30:06
Postat av: Fredrik

Calle > Skånsk kallops är faen inte awesome.

Kenjoe > Du kan få dissikera åt mig :)

2010-01-18 @ 20:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0