Min själ är inbäddad i ett tönt-/romantiklager

Hej där, jag spenderar söndagskvällen genom att multitaska dvs. arbeta projekt och samtidigt titta på bästa filmen alla tider nämigen DIRTY DANCING.

Det är en scensekvens i början av filmen när Baby's fötter filmas en lång stund och hon har vita tygskor från Ked's på sig. När jag såg det kom jag ihåg när jag såg filmen för första gången och blev helt kär. Sedan letade jag hela sommaren efter ett par likadana tygskor och tillslut hittade jag dom!

Dem här tygskorna blev mina bästa vänner i ett antal år. Shit vad mycket dem var med om haha. Jag kan säga att dem inte var speciellt vita eller luktade speciellt gott efter ett tag men gud vad jag älskade dem där skorna. Jag stod alltid framför spegeln på tå och tog samma steg som Baby i filmen =). Till slut så kastade mamma dom. Tydligen kunde jag inte gå runt i dem utan att skämma ut mina föräldrar. Man, vad ledsen jag var sen!

Sätt på tv:n nu!

// Frida

Kommentarer
Postat av: m

Åh frida det är såna här berättelser jag älskar!

Saker som har en historia och en mening.

2010-01-25 @ 13:25:04
URL: http://maddeapple.blogg.se/
Postat av: Karin, Viola och Felicia

Bra att du jobbade med projektet :D!!!! Det gillar vi!

Btw vi gillar filmen också ;D

2010-01-25 @ 13:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0