Here I go again!

And here we go again. Slut på lov. Tillbaka in real life med skola och allt som hör det till.

Nv3a började med Kemi då vi fick tillbaka våra prov, lämnade in böcker och lite sånt. Resultatet på provet var förvårnansvärt bra. Haha. Nu håller vi tummarna för att betygen också blir det. Det får vi reda på nästa vecka.

Efter kemin hade vi det underbara ämnet samhällskunskap. Vi gick igenom vad en nyhet var, och vad som hänt i världen på sistonde och... sen vet jag inte riktigt. Jag och Frida hade intressantare samtalsämnen att diskutera i vart fall. Är det bara jag, eller var inte samhällskunskapen sååååå mycket roligare i 9an? :( Nu suger det. Så galet tråkigt. Förlåt, men det är verkligen det.

Lunchen i skolan var till en belåtelse. Goa mandariner och galet gott bröd, lite mjölk och ris med korvstroganoff satt riktigt fint.

Efter lunch var det dags för lite labbar. På NkA så tittade vi på stenar. Leena tipsade om att det är få sökande till geovetenskap (eller vad det nu kallas) och tipsade oss om att det kanske vore något. Titta på stenar ett helt liv? Gosh, mitt liv är absolut inte dedikerat till stenarna. Det var trots allt en helt okej labb, fast det är inte direkt något man vill göra igen.

Fysik-labben dödade mig. Förstod ingenting i början och jag höll på att ge upp flera gånger. Tråkigt, svårt och så är jag förkyld, jag var hungrig och trött (=inget bra tillfälle för fysik). Tillslut så lyckades vi klämma fram lite resultat som var hyfsade. USCH för att börja lovet så här!

Imorgon har jag iaf sovmorgon till 9.30. Ikväll ska jag fixa pappas dator, fixa och trixa lite och försöka plugga fysik. Det är prov om en vecka, och jag förstår ingenting. Känns mindre bra. Tur att det bara är ett VG-prov.

Nu ska jag börja ta i tu med allt. Vi ses imorrn, pigga och glada! (vem försöker jag lura?)

// F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0