Halli-hallå.

"Jag vill ha det som dig, fast jag vet att du tänker likadant ibland och vill ha det som mig"



Idag skulle jag köpa gymkort. Kommer in i Vby Sim- och idrottshall. Går fram till receptionen. Säger "halli-hallå!" och förklarar mitt ärende. Receptionisten var riktigt trevlig och jag har tydligen haft fyra kort hos de innan! (Jag blev själv lite chockad, låter som värsta träningsnarkomanen!). Hur som helst, 1300 kr. Halvårskort. Gym + plaska i vatten. Ska betala och drar mitt kort. Slår in pinkoden. 'Fel pinkod'. Konstigt tänker jag. Slår in koden igen. Är helt säker på att den är rätt. 'Fel pinkod'. Receptionisten säger att hon kan ta det manuellt med mitt leg. Men då visar det sig tydligen att mitt kort är 'ogiltigt'. Wtf? Känns inte så bra, men fick komma in och gymma i alla fall. Frågan blir nu: Ska jag se detta som ett tecken från ovan att jag inte ska börja gymma igen?

Annars har dagen varit bra. CV-turnén gick väldigt bra. Man blir glad av att alla är så trevliga och tillmötesgående. Det betyder mycket. Wiho!

Precis som Frida B sa imorse känns det lite som att kroppen kör på rutin. Samma sak varje dag. Frukost, skola, hem, äta lite, plugga lite, äta middag, se lite tv, sova. Och så börjar det om igen. Okej att alla dagar inte känns så, men just nu känns det lite. Jag tror att vi behöver mer spontanitet och mindre krav. Dra ut och festa en tisdagkväll, dra och spela badminton en onsdagskväll. Ut och äta en torsdagkväll. What so ever. Sånt blir man glad av och det är typ därför man lever.

Imorse när jag vaknade satte jag på The Voice (kanalen som jag tidigare hatat, men nu älskar) sa Jakob Öqvist något i stil med 'Så vill jag säga gomorron till alla er lyssnare som nyss vaknat och ligger där i era varma sänger och funderar på om ni ska gå upp eller inte'. Just i det ögonblicket kände jag såååå för att ligga kvar i sängen. Att ligga kvar i sängen när man inte måste upp är tråkigt, men när man måste upp och gå till typ skolan vill man ligga kvar hur länge som helst. Det är konstigt det där. Funderar apropå sova att införskaffa mig en ny väckarklocka. Eller ni vet, en sådan där Philips lampa som ökar i ljusstyrka tills man vaknar. 'Ett naturligt uppvakande' som de kallar det för. Är det någon som har en sådan? Fula som fan är dom, men jag är lite lockad av att köpa en sådan. Ska jag eller ska jag inte? (And here comes the beslutsångest igen!)

Nu tänkte jag inte bli för långdragen. Det ryktas om att middagen snart är klar hemma hos mig, så ska röra mig uppåt strax. Imorse fick jag för övrigt en stark känsla av att jag vill bli bättre på matlagning. Typ göra coola och varierade frukostar. Röd grapefrukt från Florida, egen färskpressad apelsinjuice, hallonyoughurt med hemmagjord müsli. Det låter ju både nyttigt och ruskigt gott? Middag kan vara gott, men är oftast tråkigt. Samma sak med lunch. Men frukost, det är något speciellt med det. Frukost är överlägset den bästa måltiden på dagen.

Okej, nu har ni nog slutat läsa för länge sedan. Nu ska jag äta middag. Ses imorrn (:

// F

Kommentarer
Postat av: Carl

Wall of text - not reading it.

2010-01-25 @ 18:44:28
Postat av: Fredrik

Lika bra det du Calle. Titta på bilden istället. Fin va?

2010-01-25 @ 18:59:16
Postat av: Anonym

"Dra ut och festa en tisdagkväll"



Yeah like that's gonna happen lolololol, pluggar istället va

2010-01-25 @ 20:01:21
Postat av: Ken

faktiskt, vad tänkte du? festa. bwahaha, det är för tjejer.



klockan är seriöst värd det. värd en hel dag på donken! :D Skitnajs att bli blind istället för döv, tycker jag iaf, man blir inte lika irriterad.

2010-01-25 @ 21:15:05
Postat av: Gustav

Skulle inte vakna av att det blev ljust xD

2010-01-25 @ 21:39:06
Postat av: Fredrik

Haha, men ooooooookej, jag kommer aldrig festa en tisdagkväll. Men det lät bra och spontant. Eller hur?



Åh, du har klockan Kenjoe? Omg omg omg, du får berätta ALLLLT i skolan imorrn (:

2010-01-25 @ 22:47:42
Postat av: Emil

"Frågan blir nu: Ska jag se detta som ett tecken från ovan att jag inte ska börja gymma igen?"



Ja, det är ett omen. Göm dig, fort.

2010-01-25 @ 23:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0