Fly high. Crash hard.

Ikväll är en kväll då jag inte har lust med något.
Köpte godis på väg hem efter gymmet. Inte ätit det på flera månader, men blev lite sugen på det påvägen hem.
Frågan är bara om jag ens kommer äta godiset. Kom så långt att jag köpte det i alla fall. Det var bra.

Har börjat inse att företaget jag skickat iväg min mobil till på service är ett blufföretag. För ett halvår sedan (typ) köpte jag mobilen och ett minneskort från prispress.com. Priset var bra, hemsidan såg lite skum ut, men tänkte vafan. Så jag köpte den. Allt fungerade perfekt, fick hem den och sen har jag inte tänkt mer på det. Strax innan jullovet gick skärmen sönder och blev helt svart (jag har inte tappat den). Skickade in den på service den 18 december, och de mottog mobilen den 21 december. Nu, mer än en månad efter, den 29 januari har de fortfarnade inte hört av sig.

Jag har ringt flera gånger och mailat flera gånger. Man kan inte få någon kontakt. Efter lite googlande hittade jag följande sida. Den säger nog allt.

Kul. Verkligen. Vettefan om jag kommer få se min mobil igen. Nu är det nästan så att jag önskar livet ur de som står bakom företaget. Jävla horungar!

Man blir bara trött, ledsen och arg. När jag köpte mobilen var det ingen som tvekade på om det var bluff eller inte, utan det är tydligen på senare tid som det ploppat upp.

Som tur är har man en snäll pappa som är advokat, som pysslar med lite sånt här. Så nu jävlar ska jag stämma skiten ur dom!!!!!!!!! Eller inte, men nog ska jag bråka lite.  1 2 3 Attack!

---------------------------
Mitt i all denna tragedi så har flera postiva nyheter nått mig idag.
1. Mitt nya VISA-kort har kommit (så nu kan jag fortsätta konsumera).
2. Kenjoe följer med på flaket! WIHO!
3. Vi hade varken fysik eller biologi idag. Lycka!
4. Fick ett mail sent igår kväll. Ett mail som var väldigt oväntat, och som gjorde min dag (...eller kväll). Mailet kom från Jannecke Schulman som är ansvarig för Gamla Blackebergares hemsida, och som satt i juryn på uppsatstävlingen i höstas. Frida i Nv3c vann ju (välförtjänt), men Jannecke ville ge mig och en tjej som heter Sofia i 2an ett hedersomnämnande. Det var väldigt snällt faktiskt. Mitt bidrag, som jag sedan länge raderat, finns numera tydligen upplagt på deras hemsida. Säg what tänkte jag och surfade in. Började läsa och minnas varför och hur jag skrev texten. Och varför jag skickade in den. Det jobbiga är att jag genast hittade flera stavfel och andra grammatiska fel. Men sånt kanske man får leva med.

En sak förstår jag dock inte.
Varför har man en hundradagarskryssning när det inte ens är hundra dagar kvar? Don't get it. Senast på måndag måste man betala. Vilka i Nv3a ska följa med? Eller ska alla sitta hemma och plugga fysik? (:

http://it.sektionen.se/kryssning/images/amorella.jpg

Trevlig helg
önskar
Fredrik.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Najs uppsats!

2010-01-30 @ 14:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0