En gymmares bekännelse

Läsare. Kamrater. Lärare. Fd. Tränare. Bloggcoachar. Gymmare. Bulkare. Gustav. 
- Idag har Fredrik bestämt sig. Efter att ha provtränat på SATS fyra gånger (jag gick inte ens dit en femtegång) har jag beslutat mig för var jag ska köpa mitt nästa gymkort.

Jag säger FUCK SATS. Jag ska köpa gymkort på Vällingby 'Old School' Gym- och Simhall. Motiveringen kommer här:

Fördelar med SATS:
  • Ligger väldigt nära busstorget i Vby och är närmast av alla gymmen.
  • Fina löparband.
  • Fräsch omklädningsrum med undantag för duscharna.
  • SATS väskan är så galet fin.
Nackdelar med SATS:
  • Galet dyrt. Att gymma är tråkigt, självtortyr etc. så varför ska man betala 5800 kr per år för att få plåga sig själv? Jag menar, att betala 1000 kr för det hos Vby räcker.
  • Ingen annan tränar där (okej, Simon och Issa gör).
  • Överdrivet trevlig personal. När man går in på SATS hejar personalen så glatt att man tror att man gör deras dag. När man byter om kommer alltid någon och frågar hur de har gått att gymma, och när man går önskar dom mig trevlig helg och hoppas att de får se mig snart igen. Personligt och ärligt? Nej! Vill man höra sånt varje gång, 3 dagar i veckan? Nej! En del i deras personal tror tydligen att jag pallar lägga 6 månaders studiebidrag på ett gymkort också... (se bilden).
  • Jag kan inte plaska runt i vattnet.
  • Det är jävligt lågt i tak i trappan upp till SATS
  • De flesta som gymmar där är värsta biffarna, rika hemmafruar som nyss fått barn eller medelålders kvinnor och män som har träning som ett nyårslöfte.
  • Konstiga maskiner.
  • Jag passar inte in där.
Så well. Det får bli Vällingby Sim- och Idrottshall i ett halvår framför åtminstonde. Gymma en gång i veckan, simma en gång i veckan och ett konditionspass i veckan och jag är nöjd med mig själv.



Men. Jag har kommit på världens smartaste grejj vi kan göra tsm i klassen. Varannan måndag har vi ju en tre timmar lång håltimma, och eftersom det är väldigt många som har gymkort på Sthlm Stads gym (Snart jag, Johan, Gustav, Madde, Felicia, Viola, Jonna, Gustav (?), Erik S) med flera så vad skulle inte pasas bättre om att ALLA vi drar och gymmar tillsammans? (:

Ibland kan vi dra till Vby, ibland till Åkeshov. Skulle inte det vara riktigt kul? En tanke jag fick bara. Å så kan man åka och äta lunch i skolan också sedan, blir ju perfekt. Vem är på? :D

// F

Kommentarer
Postat av: Gustav

Alltid på! Köra på fredag?

2010-01-20 @ 23:07:57
Postat av: m

Åh det vore väldigt kul om vi fick ihop ett gäng!

2010-01-21 @ 08:44:21
URL: http://maddeapple.blogg.se/
Postat av: Ken

jag vill se bilder på "nv3a biffar"

2010-01-21 @ 21:01:09
Postat av: Carro

"ingen annan tränar där"?

Tack, sötnos!

2010-01-22 @ 22:04:17
Postat av: Fredrik

Men förlåt Carro :(

Haha, men du tränar ju mest nere vid ÖB, så det räknas inte riktigt ;)

2010-01-22 @ 22:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0