Ångestmåndag utan ångest.

Ett stort grattis till



och



som båda fyller 19 år idag! :D MVGFORLIFE önskar er båda en riktigt trevlig födelsedag!

Denna måndag bjöd endast på Naturkunskap. Nästan som förväntat fick vi inte tillbaka allt, men den som väntar på något gott... Vi fick i alla fall tillbaka labbrapporten och det var skönt. Om man tänker tillbaka så har kursen i Naturkunskap ändå varit helt okej (enligt mig).

På klassrådet idag beslutade Nv3a för att aldrig mer ha något klassråd. Nej, kanske inte, men jag förstår inte vad alla har emot klassråd? Det är mysigt att sitta och lyssna på andras åsikter och rösta lite. I vår klass röstades det om politiska partier i BLG, och majoritetens vilja bestämde att förslag 2 var bäst. Ingen vinst, men ingen förlust heller för oss som ville ha förslag 1. "Demokrati är världens sämsta styrelsesätt om man bortser från alla andra."

Eftermiddagen har ägnats åt fysikplugg, men precis som Madde skrev på sin blogg (min favoritblogg atm, så mysiga inlägg!) så består fysikpluggandet mest av att kolla i facit. Om någon känns sig manad så behöver jag hjälp med uppgigt 7.6, 8.3, 8.6, 8.8, 8.9,8.10, 8.12, 8.13, 8.14, 8.17 och 8.18. Det är för övrigt i princip dessa uppgifter vi ska göra. Höhö.

Tidigare i förmiddags inleddes min nu snart halvtkända gymturné på SATS. Första intrycket är som sagt väldigt viktigt och här kommer en recension av SATS:
Personalen är mycket tillmötesgående och trevliga, men en del personliga tränare ser lite läskiga ut. Omklädningsrummen är ganska fina och mysig musik spelas i högtalarna, men duschrummet är tamejfan katastrof. Liknar vilket badhus som helst. Jag hade väntat mig duschar med typ glasväggar med lite coola high-tech funktioner och klinkergolv med golvvärme... Men jag vet inte i vilken värld jag lever i, möjligtvis skulle nog Sturebadet uppfylla mina förväntningar (men där kostar ett årskort runt 15 lax också). Hur som helst. Uppvärmingsmaskinerna och konditionsmaskinerna var riktigt trevliga och det fanns två TV-apparater man kunde titta på. Musiken var för övrigt också helt okej. De fria vikterna var perfekta medan maskinerna skrämmde mig lite. Kände inte igen en enda och var osäker på hur man skulle göra, men det funkar väl. Det var lite folk när jag tränade vilket var en klar fördel, å andra sidan tränade jag klockan 10-11, så det kan ju förstås inverka. De flesta som tränade där var antingen biffiga killar eller "finare" mammor som lämnade sina småbarn på SATS Baby - lekrummet. Priset på träningskort hos SATS kan nog förklara varför det är mest dessa två grupper som tränar där. Inget ont med det. Jag är lite osäker på om SATS verkligen är värt sina pengar, men en sak är säker - en sån där SATS-väska ska jag fixa, de är coola och snygga! (:

Nu ska jag dinera och plugga lite till innan jag klockan 19.10 kryper ner i TV-soffan för att avnjuta George Orwells 1984 på film. Startar som sagt 19.10 på TV4 Film, så där har ni nog kvällens hetaste filmtips!

God kväll önskar
F

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter ju typ som... Vällingby, fast vällingby saknar lekrummet...



(Jag menar det "riktiga" gymmet i vällingby)

2010-01-11 @ 18:15:05
Postat av: madde

Åh vad smickrad jag blir!

Jag gillar den här bloggen! <3

2010-01-11 @ 21:38:00
Postat av: Anonym

Det är jättekul att läsa, men kan inte du försöka skriva lite mer luftigt så blir det ännu roligare o läsa ? :D

2010-01-11 @ 21:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0