mvgforlife represent.

F och J introducerade årets coolaste t-shirts i Nv3a denna måndag. Känns som att tröjan gjorde många i Nv3a glada och den liksom skapade en samhörighet. Alla vet vad mvgforlife är i vår klass. Andra elever på skolan kastade dock konstiga blickar på tröjan. Men det är lite roligt i sig, internskämt som bara vi förstår <3

Till studenten trycker vi upp en massa liknande tröjor så att vi förevigar våra tre år på BLG även i kläder. Blir kalas vettni!

Annars så var det lite ångestmåndag över det hela idag. Att gå mellan 9.15 - 16 med två mackor, en mandarin och ett glas mjölk till lunch gör att blodsockarnivån liksom sjunker för mycket, och den enda man kan skylla på är sig själv. Sånt gillas inte.

Att planera provplaneringen var också kul. När ska lärarna lära sig att det inte går att 32 individer 18-åringar tillsammans ska bestämma hur en hel provplanering ska se ut på 20 minuter? Alla vill ju olika, vilket kan förstås. Hur som helst lyckades Nv3a efter en hetsig debatt och hungerkänsla i magen att komma fram till något hyfsat.

I eftermiddags utspelades följande konversation mellan F och Gustav på msn. (OBS att jag använde cp-msn medvetet).



Visste ni vad Zulu var innan ni läste konversationen ovan? Nä, just det!

Imorgon ska jag köpa lampan och en ny mobil. Beslutsångest? Ja. Men jag kör bara. Har inte tid för sånt.

// F

Kommentarer
Postat av: m

jag tycker seriöst att vi ska ha den som flaktröja!

2010-02-02 @ 22:55:51
URL: http://maddeapple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0