Kaos, you just gonna love it!

Tunnelbanan är inställd imorrn.
Pendeltåg går i 15-minuters trafik.
Kraftiga förseningar och indragna turer när det gäller bussarna.
Imorgon är det den ULTIMATA dagen för att ta en "day off".
Bra bortförklaringar till att inte dyka upp i skola eller på jobb imorgon kan vara...
... att tunnelbanan är inställd.
... att bussen är fastsnöad.
... att bilen startar inte.
... att du sitter fast någonstans.
... eller klassikern: ”Jag mår inte bra, tror det kan vara vinterkräksjukan”.



Istället så ställer man väckarklockan på 05.55. Sätter på TVn och avnjuter första period av Sverige - Finland i hockey (OS) som börjar kl 06.00. I första pausen går man till köket och gör frukost som man tar med sig ned lagom till andra period. I den andra pausen så duschar man för att sedan se den tredje perioden. När matchen är slut runt kl 08.30 så hoppar man återigen ner i sängen och drar sig någon timma.

När du sedan går upp har du hela dagen på dig att plugga samhällskunskap och biologi, att ta långpromenader i snön, att se en mysig film med ett täcke runt omkring dig, att städa rummet eller att bara chilla galet :D

Eller så kan man, i sann mvgforlife-anda, ge sig ut i snön, kriga mot snögubbarna och vädergudarna. Trotsa inställda tunnelbanor och försenade bussar. Kämpa in i det sista. Låta blod spillas, slåss för den mvgforlifare du verkligen är och ta dig till Östermalmstorg kl 08.20 imorgon för att ensam få genomföra ett rollspel?

Jag är i skrivande stund osäker på vilket alternativ jag ska välja, men det lutar verkligen mot det första. Ingen som har Annas nummer så man kan ringa och se om det är inställt? Aja, å andra sidan är jag en tävlingsmänniska som gillar att kaosa, så det är inte omöjligt att ni ser mig ute på slagfältet.

Det blir en spännande dag imorgon, jag ser verkligen fram emot den :)

Och Kenjoe (Kenjoe låter coolare än Ken), jag älskar dina kramar, mer av det <3

Nu hoppar en trött Fredrik ner i sängen, peeeeeeeeeace out!

// Fredrik

Kommentarer
Postat av: Helmut

Nu är det -18 här.. Jag kan nästan förstå att SL får problem.

2010-02-22 @ 00:37:39
Postat av: Carl

Det sorgliga är att hela Nv3a kommer vara där

2010-02-22 @ 01:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0