fuck mitt vinterland, varför är du här?


Snurrar runt i en stad som snöar,
som viskar, allting är vitt
Snötider hey hey snötider

Ge mig sommar, ge mig värme
Ge mig mera sol,
Snötider hey hey snötider
läppar mot läppar, som fryser fast
som ger vintertider
...

Inte för att vara bitter, men vi har inte haft sportlov än. Och det ska fortsätta snöa varje dag i helgen. Vädergudarna, vad hääääänder? DET RÄCKER NU.

Annars leker livet för mig. Eller om livet leker med mig? Jag vet inte. Leker gör det how so ever. Idag fixade jag ett nytt pass. Gick fel först. Gick förbi Tingsrätten, besöksentrén för anhöriga, Rikspolisstyrelsen, massa galler och så slutligen: passexpeditionen. Det var lite spännande och läskigt faktiskt. Efter 15 minuters väntande var det min tur. Fingeravtryck och nytt passfoto. Kändes lite 1984. Första namnteckningen blev jag inte nöjd med, så jag frågade om jag fick skriva om den. Det fick jag. Det gamla makluerades och jag fick behålla det (:

Hittade btw de färgglada pennorna alla använder. Att jag inte upptäckte dessa tidigare, man blir liksom glad av att plugga med dom?

Imorgon är det jobb 8-17 och på söndag är det fyraårskalas. Det kommer bli spååååååårat! Nu funderar jag på att gå ut och köpa solchips från esterella till OS ikväll, för det är jag värd?  Höhö. Hittils har mitt nya gymkort kostat mig 350 kr per gång jag tränat. Ovärt.

Ha en trevlig helg nu alla glada snögubbar!

// F

ps1. På måndag käkar Nv3a lunch tsm i stan efter ... ja, det vi ska göra med samhällskunskapen! :)

Kommentarer
Postat av: Carl

Fingeravtryck på passet?

2010-02-19 @ 18:56:05
Postat av: Fredrik

Japp, nytt från och med 2009. Tacka EU!

Stooooorebror ser mig. Det känns trygt. Verkligen.

2010-02-19 @ 19:27:13
Postat av: Carl

Fuck that shit.



Man kanske borde söka skydd från storebror i samhällets periferi.

2010-02-19 @ 23:14:12
Postat av: Frida

Calle du är så Hyde i that's 70's show, haha

2010-02-20 @ 19:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0