Jag är en syltmunk!

(Rubriken kommer nog bara de som var i Berlin '10 att förstå).

Efter en väldigt många timmars lång bussresa, med någon timmes stopp i den mysiga staden Rostock (wannabe Visby typ) och två timmars färja över till Danmark, via Öresundsbron och genom halva Sverige så nådde vi Brommaplan och våra local hoods runt kl 6-7 imorse. Bil hem till mitt kära Kälvesta och en frukost förtärdes. Direkt efter det hoppade jag i min säng (saknat den <3) och blir väckt av mina föräldrar runt kl 15. Duschade bort Berlin och en ny frukost åts. Packar upp och chillar och vips så sitter jag här och klockan är 18. Efter fyra dagars konstant hålligång med alltirfån besök på Statsifängelset, koncentrationsläger, shopping, fika på Starbucks, flera flaskor vin, goda middagar till festande och klubbande så är man rätt sliten, men det har verkligen vara en helt awesome resa.

What happend in Berlin, stays in Berlin kanske man borde följa - i alla fall tills betygen är satta (höhö skämt och sido, vi skötte oss exemplariskt). Berlin hade verkligen allt - hemsk historia, bra shopping, billig alkohol, grymma klubbar, trevliga människor, god mat från hela världen och grönska. Solen kanske saknades lite, men vi överlevde i alla fall. Sömnen har den senaste veckan bestått av 3-4 timmars sömn vilket resulterat i en sjuk Fredrik med förkylning och hela köret, men jag kör på ändå - tjalala.

Bilder kommer ni få se imorgon eller inom en snar framtid ty alla bilder finns inte i mina händer. Men, tänkte köra en ryktas om... (eftersom att X startade det innan Berlin så fortsätter vi la).

Det ryktas om att...
... en viss person plaskade runt i en fontän inne i Berlins hjärta runt midnatt i fredags.
... en viss person höll på att somna stående efter fredagens hårda festande.
... en viss person poserade med tummen upp på helt fel ställen och att denna person hade lite ångest över detta.
... en resenär somnade på tunnelbanan ensam och blev rånad på allt.
... I gotta feeling blev resans (eller X:s) låt.
... shots på Jamaica-baren bara kostade 18 kr /st.
... det är skillnad på vin och vin.
... KaDeWe:s delikatessavdelning var helt amaaaaaaazing med stort A.
... man antingen säger Danke Schön eller Bitte som tack, men att en del tyckte det var svårt och sa "Danke Schön bitte" vilket tyskarna alltid skrattade åt.
... två killar i klassen sov i en dubbelsäng tsm.
... allt var grönt i Berlin.
... person X rev ner en gardin i vårt rum men att hotellet inte märkte något.
... rum #1 och #4 klarade av nästan hälften av alla utmaningar på listan.
... Fredrik är bättre än tyskarna på engelska (vilket nog säger ganska mycket).
... Berlin ägde!

Danke schön Berlin!

(Det roliga är också att under tiden jag har varit borta har det inte publicerats ett enda inlägg av mvgforlife-nation, men ändå har vi haft 13-15 unika besökare varje dag. Saknat mig? Javisst!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit, jamaica-baren är billigare än FooBar och Elysium. (kth-barerna)



Shotsen kostar 24 där.

2010-04-25 @ 22:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0