Nästa år tänker jag "glömma" att anmäla mig till HP.

Gokväll!

Efter att ha surfat in på studera.se/efter_provet och jämfört mina svar med facit så är jag nöjd med provet. 122 rätt av 122 möjliga. Förmodligen blir det 2.0, som förväntat.



Fast, okej. Jag ljög. Allt som står ovanför denna bild är mer en dröm snarare än verkligheten. Det mesta som låter för bra för att vara sant, är oftast inte sant. "Men man kan väl få drömma?"

Jag vet inte vad ni andra tyckte, men à mon avis så var provet rätt svårt. Speciellt ORD-delen och NOG-delen. Jag failar nästan alltid på orden, och i år hade jag ett pinsamt lågt resultat. Det jobbiga med detta är att orden utgör ungefär 1/3 av provet. NOG-delen var också klurig. Men det var ELF också. DTK var också det när jag tänker efter (potatislandet var tydligen 1/10, någon som ärligt  talat kom fram till det utan att gissa sig fram?).

Och varför gör man ett prov som går ut på att man ska kunna en massa konstiga ord på svenska som man nästan aldrig använder, ibland inte ens hört talas om och som man förmodligen aldrig kommer att använda? Förstår verkligen inte. Men jag ska inte vara bitter över ett katastrofalt resultat (jag lyckas nog sänka mig!). Provet i sig var lite trevligt. Vilken gemenskap! Nej skoja, men man träffar alltid gamla kompisar under dessa högskoleprov, vilket är jätteroligt. När jag och min kompis kom där på morgonen kändes det lite mer som en stor fet reunion snarare än ett prov. Men what so ever.

Gustav B som gjorde HP för första gången fick ett väldigt bra resultat (nybörjartur va?), så ni får glädjas med honom om era resultat inte blev som ni tänkte det. Om ni istället vill tycka lite synd om någon, så gör det gärna om mig. (Tack för din sympati). För alla er andra hoppas jag att provet gick riktigt bra trots de kluriga frågorna.


Dagens citat: "Jag kan lika gärna gå hem nu" (En kär vän efter att ha gjort LÄS och ELF/ORD)

Menvafan. FISHDO. Fuck it, shit happens, drive on. Nu ska jag ut och möta upp en kompis. Peace out alla 2.0'or!

// F

What you don't know sure can hurt you
What you can't see makes you scream
What you don't know sure can hurt you
What you don't have is what you dream

Kommentarer
Postat av: Calle

Upp med siffrorna!



Högst vinner!

2009-10-24 @ 20:21:18
Postat av: Fredrik

Okej jag börjar.



120 (typ... lite mindre kanske)



Din tur Calle!

2009-10-24 @ 23:56:26
Postat av: Calle

102/122 = bra?

2009-10-24 @ 23:57:32
Postat av: Fredrik

Ofta du får 102. Det är typ...1,8 eller nåt sånt?

Om du får det så säger jag bara två ord: Din mamma!

2009-10-25 @ 00:12:04
Postat av: Calle

Det var mest dumma slarvfel om man bortser från orddelen. bara 28/40 på den

2009-10-25 @ 00:16:40
Postat av: Gustav

Det var inte första gången 2:a Noob

Och jag hade 97/122, så grattis Calle!!

(Rätt nöjd ändå xD )

2009-10-25 @ 02:22:26
Postat av: Fredrik

Calle, Fredrik och Gustav gjorde högskoleprovet. Calle fick 102 poäng. Hur många poäng fick Fredrik?



1. Medianen var 97 och Gustav fick mer än Fredrik, men mindre än Calle.

2. Gustav är född 1991 och Fredrik tyckte provet gick väldigt dåligt.



A i (1) men ej i (2)

B i (2) men ej i (1)

C i (1) tillsammans med (2)

D i (1) och (2) var för sig

E ej genom de båda påståendena

2009-10-25 @ 11:53:16
Postat av: Ken

grabbar, ni fattar inte grejen. Att börja med två st läsförståelser DÖDAR. jag tänkte dra hem efter dem... men NOG hade inte kommit, så jag chillade och aceade den. Booya



"man" som man är så antecknade jag inte mina resutlat, kör en daredevil och väntar på brevet. Men har jag mer än 2 fel på NOG blire ... "överraskning" på fredag. a la blackan

2009-10-25 @ 12:14:09
Postat av: Calle

Helt klart ett D.



Jag failade på nog. missade 21, för lat för att kontrollera svaret på den.

2009-10-25 @ 13:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0