Höstlov och Parapapapapapapapapa

Äntligen. Finally. Finalement. Höstlovet (aka potatislovet) som vi alla har väntat på för länge är till slut här. Det känns helt underbart. Fantastiskt skönt.

Vad hände i Nv3a idag? Jorå, vi plugga! Dagen började med individuella val gånger två. För mig var det Matte E första lektionen. Idag fortsatte vi att räkna på hur man kan bestämma volymen av ett område som får rotera kring en x- eller y-axel med hjälp av cirkulära skivor. Jag må säga att det inte är det roligaste jag pysslat med i mitt liv, men samtidigt är det härligt med lite hjärngympa på fredagmorgonen. Oh, glömde nästan det viktigaste nu. Vi fick tillbaka våra prov. Majoriteten tyckte att det var för lite tid för att hinna lösa alla uppgifter ordentligt, trots att vi fick tre timmar på oss... Men eftersom det är vi som är "mvg4life" så var det förvisso inget problem, samtliga i gruppen fick MVG.

Efter Matte E - lektionen vandrade jag och två till från klassen till Marknadsföringen. Och jag måste då säga det, kontrasterna mellan en lektion i Matte E vs en lektion i Marknadsföring är så stora att jag knappt kan beskriva dessa. Men inget ont med det, jag gillar det.

Lunchen bestod idag utav den alldeles utsökta Pasta al pomodoro (alltså pasta med köttfärssås). Till detta avnjöts ett glas mellanmjölk, ett äpple, en halvbanan samt en skiva majsbröd. (Jag hade faktiskt aldrig tidigare ätit bröd med majs i, men det var faktiskt helt okej!). Till efterrätt fick vi den sedvanliga "surprice/surprise" (=glass för er som inte går blackan). Hur som haver. Dineringen tog slut och vi skulle ha Fysik B, men innan dess skulle jag och Mr. Lund genomföra en enkät hos Sp2a (för projektarbetet).

Vi kom till deras lektion i Engelska A/B med James Murphy. Allt gick jättebra, och de var snälla som fyllde i vår lilla enkät, men jag fick en del flashbacks från engelskan. Inget mer om det. Mr. Lund och jag kom fram till att det är väldigt roligt att genomföra enkäter, så om det är någon som ska genomföra enkäter - gör det gärna i vår klass!

Fysik B - lektionen flöt på bra. Precis som alla andra gånger. Sista lektionen för dagen var Samhällskunskap A där vi också  fick tillbaka våra prov. Hela klassen fick MVG, så det var inte så mycket att snacka om. Skönt!

Det var ungefär detta som hände i skolan i dag. Lovar att det blir spännande och roligare skolrapporter veckan efter lovet!

Veckans plus och minus;

+ för att det är höstlov
+ för att vi får god skolmat
+ för att min fot är bättre

- för att samhällskunskap är ett ämne där det inte finns något rätt eller fel, och för att jag inte riktigt fick MVG på mitt prov (Nej, alla fick tydligen inte MVG vare sig på Matte E-provet eller Samhällskunskaps-provet, snacka om olikt Nv3a :O)
- för att det är tråkigt väder ute
- för att min fot fortfarande gör lite ont

Veckans citat: Allt har en baksida
Dagens citat: Varför är alla anonyma i kommentatorsfältet?



Och om ni inte redan fått reda på det, så är det Fredrik (jag) och Johan som startade bloggen... Alla visste det tydligen inte, men fick reda på det iaf. Så här kan det ha gått till:

(Fredrik, Viola och Felicia sitter och väntar på att Matte E - lektionen ska börja. Fredrik och Viola sitter och pratar om bloggen)

Viola till Fredrik: Men vadå, vem var det som skapade bloggen?
Felicia till Fredrik: Ja just ja, vad roligt med den där bloggen du gjorde Fredrik!


Så well, att hålla den hemligt gick inte. Men det gör inget (:

Nu ska jag i alla fall ta och äta lite mellanmål, och sedan bara chilla! Det är ju högskoleprovet imorrn, och jag vet att flera i klassen ska göra det, så senare ikväll kommer jag att dela med mig av mina bästa tips! :D  (Är det någon mer än jag som ska göra i Bromma Gymnasium btw?)

För alla er andra vill jag önska ett galet härligt höstlov! Försök (även om det är svårt) att plugga lite mindre, njuta av det... (eller nej, det är ju inget fint väder), men well, av vädret och se till att göra något roligt!

Till Erik S vill jag speciellt passa på att önska en trevlig resa till Frankrike. Du har verkat taggad på det länge, så jag är glad att du äntligen får resa (: Viva la France!

Det var allt för mig just nu.
Peace out!

Dagens låttips 1: Cidinho & Doca - Rap Das Armas (Lucana Summer Remix)
Dagens låttips 2: Depeche Mode - People are People

I can't understand
What makes a man
Hate another man
Help me understand


Kommentarer
Postat av: Erik S

Grymt!! :D

Ah, Det ska bli asnice ^^. Tack så mycket, jag hoppas att ni får ett riktigt grymt lov också, och jag önskar ett starkt lycka till till alla er som ska göra högskoleprovet!

Vi hörs om 10 dagar :)

Kram

2009-10-23 @ 18:25:43
Postat av: Gustav

Najs dag! xD

(alla vet att dom som är coola skriver högskoleprovet i spånga ;) )

2009-10-23 @ 23:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0