MMMBop

Hände en rätt skum grej efter jag hade tränat idag.

Packar ihop alla mina saker, låser mitt skåp och går och duschar/bastar i ~1h. När jag kommer tillbaks sitter det en gul post-it lapp på skåpet där det står:

"Kontakta personalen."

Frenetiskt försöker jag få upp låset men upptäcker att min nyckel inte riktigt passar.

Jaha, kul, tänker jag. Står där med endast en handduk runt mig och vad gör man? Klockan är strax efter 20:00 och det är inte en kotte i omklädningsrummet. Ni som vet hur vällingbys simhall ser ut vet att för att ta sig till kassan måste man passera en lång, väl upplyst gång med glasfasad mot resten av världen. Det tänkte jag verkligen inte göra (med reservation för att bli kallad mesig).

Så jag väntar. Och väntar.. och väntar. Till slut kommer det en karl med sina två ungar från badhuset. Äntligen! Jag ber honom om hjälp och han skickar iväg en av sina två söner som snabbt kommer tillbaka... med en nyckel.

Det visar sig att någon snubbe hade förväxlat mitt skåp mot hans, och således bett personalen att klippa upp det när han själv inte kunde öppna det. Tur att han var ärlig i alla fall :)

Vi hörs,
/J


And he said - "Tell me are you a Christian child?"
And I said - "Ma'am I am tonight!"

Kommentarer
Postat av: Ken

Det där verkade verkligen svida. Skönt att någon kom ::D

2009-10-29 @ 08:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0