Too cool for life.

Idag hände det en rolig sak. Det hände också en konstig sak. Och slutligen bjöd skoldagen mig på en överraskning.

Pipipipip sa väckarklockan halv sju. På med The Voice och somna om igen. Stressa upp en kvart senare och in i duschen. Äta frulle. Gå till bussen. När jag kom till busshållplatsen var det helt tomt - men innan jag hann tänka tanken "fuck, jag missa nyss bussen" så kom det en 116 till mig. Det var som att Gud såg mig och krossade min förtvivlan, så tack Gud. Brumbrum bussen sa. Tuben till Farsta strand jag satte mig på. Kom till skolan tjugo i åtta jag gjorde. Väldigt tidigt. Marknadsföring med vår lilla grupp. Myspys. Naturkunskap med klassen.

*Här hände dagens både roligaste och konstigaste sak*

Nv3a har sedan en längre tid tillbaka börjat få smått panik över att vi inte fått tillbaka några labrapporter eller liknande av L. och på den här lektion liksom exploderade det. Från högra hörnet högst upp i sal, från första raden, från mitten, från sidan - ja från överallt steg oron och folk började nästan okontrollerat skrika ut "men vi måste få tillbaka labrapporterna snart!". Till slut brast det. L. skrek högt något i stil med *jag är trött på er jävla betygshets!!!!* Det blev tyst. Jag tror L. tänkt på det länge, men att det först var idag som hon fick fram sina känslor. Haha, det var nästan ett magiskt ögonblick. Liksom it's funny because it's true.

Lektionen slutade i alla fall med att vi fick tillbaka två av våra labrapporter. Innan vi fick tillbaka dessa sa L. att "detta var de bästa labrapporter hon läst av en NV3:a som läst NkA". Alla hade förstås inte tydligt fått MVG (men det lät tamejfan som att många fått det). Resultat var dock skrämmande för klassen. Betygen VG, VG+ och VG- dominerade. Inte bra! Hörrni, vilka äre som är MVGforlife egentligen? Frågan jag personligen ställer mig nu är hur smarta SP1orna verkligen är... Jävla 93or!

Men nu så här efteråt skrattar jag åt det. Även fast jag förstår vissa så är detta lite patetiskt. Take a chill pill, drick min, Moas och Morgans goa antistressdryck med citrus-smak och se en bra film. Livet är mer än NkA och betyg. Amen. (Fast jag ska tamejfan ha MVG i NkA!)

Efter Nk var det lunch. Johan och jag har konstaterat att vi är brödmänniskor. Kemin började med buller och bång... eller inte. Den började som vanligt - med lite tjat om att det fortfarande bara är hälften som lämnat in lab-rapporten. ( Skönt att fler än jag börjar bli lite skoltrötta (: ). Den här kemilektionen kände man dock igen sig en del... mRNA, tRNA och sånt där som man aldrig kommer ha någon nytta av. Eller... Johannes som ska bli läkare kommer nog ha det. Det är bra.

Projektarbetet var också myspys. Här fick jag dagens överraskning. Jag och några personer, både i och utanför klassen, sitter i datorsal A512 och skriver och jobbar och pluggar och projektar. Plötsligt börjar det lukta lite rök och...typ grillat. Ryktet om att det är "korvfest" sprider sig och snart står Fredrik med en varmkorv i handen :) Sånt uppskattas och gillas starkt! Tack.

På tunnelbanan hem hade SL för övrigt årets skummaste högtalar-test. Ni som var där know what I mean.


Nu är tanken att jag egentligen skulle skriva klart samhällskunskapen och marknadsföringen. Gör jag det? Ja, faktiskt. Lite halvt. Men så kom jag på bloggen och tyckte den var roligare.

Dagens viktiga#1: Kom ihåg att ta baconsprutan imorrn kl 11-12. Mohaha, alla kommer ha asont i armen på torsdag!
Dagens viktiga#2: Take a chillpill.
Dagens viktiga#3: Kommentera mera.
Dagens kändis: Censurerades efter önskemål.
Dagens fail: Nv2a:s blogg som numera är en dåligt uppdaterad matblogg? Wtf händer Nv2a?

För övrigt är dagens låttips en låt ni verklige måste lyssna på:
Modern Chart Toppers – If Today Was Your Last Day

// F

My best friend gave me the best advice
He said each day’s a gift and not a given right
Leave no stone unturned, leave your fears behind
And try to take the path less traveled by
That first step you take is the longest stride

Kommentarer
Postat av: Ken

Jag står inte för den attityd som presenteras i artikeln. sigh

2009-11-24 @ 19:42:28
Postat av: Helmut

Läste just artikeln. Låter verkligen som den typiske kinesen, dock inte du :)

2009-11-24 @ 19:44:18
Postat av: äpple

Det känns väldigt ensamt när jag blir arg på leena.

Kan ingen stötta mig lite snääälla ?

2009-11-24 @ 22:39:24
Postat av: Anonym

For a bowl of water give a goodly meal.

For a kindly greeting bow thou down with zeal.

For a single penny pay thou back with gold.

If thy life be rescued, life do not withhold.

Thus the words and actions of the wise regard

every little service they tenfold reward,

but the truly noble know all men as one

and return with gladness good for evil done.

2009-11-25 @ 09:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0