Someday you just don't wanna gå upp ur sängen.

Idag är det en sådan dag. Trots att jag är ledig. Men jag tvingade mig upp. Åt frukost, satte på datorn. Uppdaterade mig lite och öppnade fysikböckerna. Jag har faktiskt pluggat en del... nu i skrivande stund har jag cirkus 45 minuter kvar att plugga fysik, för sedan ska en sak fixas och sedan ska jag jobba ikväll... 17-21.30. Ett mysigt pass egentligen, fast i eftermiddag/kväll skulle tydligen hela jävla Idol komma till Kfem = mycket folk = roligt om allt flyter på = oroligt om något strular. What so ever.

Alla sitter väl och  pluggar till fysiken nu, vilket jag också ska göra nu. Lycka till! Bifogar även en bild på första sidan i min fysikbok... "en bild säger mer än 1000 ord". Detta tycker jag får bli en uppmaning till alla Nv 1or och 2or.



// F
----------------------------------------------------------------------
Edit: FYSIKHJÄLP SÖKES!

Varför är a max = -w^2 y och inte a max = -w^2 A. Titta på uppgift 6.28 c). Förklara någon, snälla?

Skulle också behöva hjälp med att förstå varför Sussie sagt att y = (gt^2)/2 när det står i formelsamlingen att y = vot sin alfa - ((gt^2)/2). Och hur kan vx = vox när vx = vo cosalfa?

Explain s'il vous plait.
-------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: madde

jag tror y=gt2/2 bara är en förenkling, du får exakt samma svar om du gör med den längre formeln.

Vosinalfa = Voy (rita en triangel vid origo i parabeln och kolla, alltså utgångshastigheterna) och samma med Vx=vo cosalfa.



Och i c på 28 tror jag dom menar att maxelongationen ändras till 5 cm dva A = 5 cm för annars stämmer det inte någonstans ju..



Hoppas jag har fattat rätt nu ;P



2009-11-18 @ 14:50:55
Postat av: Fredrik

Tack Madde! :) Jag tror jag förstår nu ;D

2009-11-18 @ 15:43:27
Postat av: Calle

This just in.

16:04 local time, Carl realised he has lost his book on physics.

2009-11-18 @ 17:43:00
Postat av: Gustav

Ouch

2009-11-18 @ 21:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0