Schönes Wetter ja... nicht!

Läs rubriken högt för dig själv. Jag är inne på samma spår som Johan, den här dagen har nog, vädermässigt sett, varit den tråkigaste och mest ångestfyllda hittils i år. Usch för snöblandat regn. Och vet ni det värsta av allt? Det kommer hålla i sig i typ flera månader framöver. INTE KUL!

Iallafall. Det har länge ryktats om dagens outfit, och efter många om och men (eller inte) lyckades vi hitta två perfekta kandidater. Bilderna kommer att publiceras lite senare ikväll. I promise!

Btw. Igår trodde jag att jag inte skulle få någon biverkning av vaccinet, men ack så fel jag hade. Det kommer tydligen dagen efter, och då jävlar kommer det. Hade jätteont i armen inatt, och kunde inte sova på den sidan. Sedan har jag känt av det hela dagen = onajs. Men det ska tydligen gå över om 1-2 dagar och är vanligt att man får, så det är nog ingen fara.

Men - tanken med det här inlägget är att upplysa er om en sak. Jonna ringde mig nämligen precis innan middagen och ville fråga en sak om klimatprofilen. Jag blev genast orolig, eftersom jag redan lämnat in den tidigare idag. Jonna berättade iaf att hon upptäckt att testet på klimatkontot inte räknar ut ton koldioxid per år, utan ton koldioxidekvivalenter per år. PAAAAAAAANIK. Fast... vad tusan är koldioxidekvivalenter? Jo det är:

"Gemensam måttenhet för utsläpp av växthusgaser (CO2e). Anger mängd av en växthusgas uttryckt som den mängd koldioxid som ger samma klimatpåverkan; påverkan av till exemepl 1 kg metan motsvarar klimatpåverkan av 21 kg koldioxid."


Om ni tittar riktigt noga på klimatkonto-testet så står det inte CO2 utan CO2e. Haha, jobbigt läge va? Fast, jag har som sagt redan lämnat in och skiter i det faktumet att ett litet e står efter CO2. Jag rekommenderar att ni också gör så.

Aja, shit happens. Inte konstigt att testerna skiljde sig så mycket åt förresten. Jaja. Det löser sig nog.

Dagens outfit lite senare alltså, missa inte det. Och kommentera gärna ;D

Piiiiiiz out!

// F

Kommentarer
Postat av: Främling

Jonna är bäst :D

Hon gjorde testet hos mig!

2009-11-06 @ 15:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0