Just beat it.

Gårdagen var ingen höjdare, vilket berodde på ett prov i ett ämne som inte längre får nämans i denna blogg. Men imorse när jag vaknade var det fredag, vilket det i och för sig var redan när jag gick och la mig, men hur som helst - en ny dag med nya möjligheter (eller vad man nu brukar säga). Jag vaknade 6.18, två minuter innan min väckarklocka skulle börja pipa (varför vaknar man alltid precis innan väckarklockan?). Att stiga upp kl 06.20 en fredagmorgon i mitten av november är faktiskt ingen höjdare. Kolsvart all over. Frukosten var i och för sig mysig. Satt och åt ensam med mitt stora glas varm choklad och SvD. Tidningen borde dock ha minst en positiv nyhet på framsidan varje dag så man blir gladare...

På den proppfulla buss 116 blev det en liten misslyckad "fredagsbussen". Jag skymtade Viola långt bak i bussen, men det var omöjligt att ta sig dit. Gustav och Felicia bangade ut som vanligt med dåliga anledningar - tradig attityd!

Klockan 08.00 steg vi in i sal C407 för att studera vidare i Matte E - kursen. Idag var det (för första gången) riktigt, riktigt lätt. Det gick i princip ut på att lösa andragradare på miniräknaren. Myspys. Nästa vecka blir vi för övrigt klara med Matte E och ska börja repetera. Fatta vad härligt!

Efter matten var det tänkt att vi skulle ha marknadsföring, men eftersom alla 2or skrev Engelska A NP var vår lektion inställd. Jag och Moa tog dock tillfället i akt och genomförde vår marknadsundersökning (i marknadsföringen) hos Nv1a (den klass som stal Sussie som mentor). Jag fick flashbacks från när vi gick i 1an - när vi satt och räknade matte ute i korridoren INNAN matte-lektionen började... haha, där snackar vi om mvgforlife! Efter att ha läst Nv1a:s svar på enkäten nu i eftermiddags måste jag säga att jag är imponerad av dessa människor. Speciellt tack till personen som skrev "kör hårt och lycka till :)". Man blir glad av sånt.

Örngottet bjöd idag på pasta (PÅ EN FREDAG, det har vi väl aldrig fått förut? :O). Till efterrätt fick vi suprice (även kallat glass). Aja, man ska inte klaga - det är faktiskt gott. Mums mums.

Efter lunchen traskade vi hem. Äntligen helg.

Dagens bästa, bästa, bästa: På gårdagens prov löd en uppgift ungefär så här: "Du och en kompis ska med hjälp av en bil, en 100-grams vikt och en dynanometer bestämma radien på vägkrönet" (Typ så var den). Uppgiften var dock inte dagens bästa, bästa, bästa - nej, det var Erik S svar som var det. Hans svar löd:

"Jag väljer Fredrik som min kompis. Eftersom jag har körtkort kör jag bilen och Fredrik står för tänkande, kolla därför på Fredriks papper för uträkningarna"

(Ungefär så...)

Hahahah, helt ärligt. Så galet humor <3 Tack för den Erik.

Ikväll är det filmkväll som gäller, för imorgon är det uppstigning kl 05.30. (:
Ha en trevlig helg nu önskar mvgforlife.blogg.se genom F.

// F

I've given up, I've given up
I've given up on waiting any longer
I've given up, on this love getting stronger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0