"Hej, jag är din ångest!"

Idag var det ingen vanlig dag i Nv3a. Det var en provdag! Alla i Nv3a är införstådda vad detta innebär, men för er övriga kan jag berätta att en alldeles speciell, unik känsla infinner sig. Man kan nästan känna av det i luften. På samhällskunskapen väljer en del att plugga fysik, vilket även några gör mitt under kemilektionen! Under lunchen diskuteras olika uppgifter flitigt, och i god tid ställer vi upp utanför aulan för att sista-minuten-plugga och för att få "den bästa platsen". Många i klassen har även tvångstankar och väl inkörda vanor, vilket innebär att följande personer alltid sitter bakom varandra i aulan (längst till vänster, närmast fönstret): Marie - Felicia - Fredrik - Frida N.

Alla satte sig och Sussie började dela ut provet. Första uppgiften - nemas problemas. Andra uppgiften - nemas problemas. Tredje uppgiften - nemas problemas. Fjärde uppgiften - nemas problemas. Femte uppgiften - problemas. Resten av uppgiftena var rätt så mycket "problemas". Fuck  vad svårt det var, och jag var nog inte ensam om att tycka det. Fast man vet aldrig med Nv3a. När person X säger att det gick skit och att det var jättesvårt kan det innebära att personen i fråga inte får alla rätt, utan kanske tappat 1 G-poäng. För person Y kan samma uttryck innebära att det bara blir VG, och för person Z kan det innebära att det bara blir G! Alla var i alla fall överrens om att provet var svårt - men som ni förstått kan detta innebära allt från G - MVG.

Själv hatar jag när man känner sig ganska säker och att man sedan inte har en aning om hur man ska lösa uppgifterna. Det s-u-g-e-r.



Om jag skulle varit Calle (som bekant fick 1.9 på HP) skulle jag gått in i aulan. Väntat på att jag fått provet. Och sedan skrivit "1.9, BITCHEZ!!!!". Tyvärr fick jag inte ens hälften (höhö) så jag lät bli. Det är inte så respekt att skriva "0.6, BITCHEZ!!!". Men va fan. Grattis ändå Calle.

Nog om fysik. Från och med detta inlägg skall inget om fysik nämnas mer i denna blogg. SKITämne. (För er som tycker fysik är roligt - bli civilinjengörer.)

Men man får se det från den ljusa sidan. Nu har vi bara kvar 4 av 7 prov i fysiken och man kan börja på sin samhällskunskapsuppgift som skall in om exakt en vecka. Najs.

Imorgon har vi bara två lektioner. För mig blir det Matte E och Marknadsföring varav det är grupparbete på sist nämnda - vilket jag tycker är skoj. Fredagar är bra dagar.

Helgen skall festas och jobbas bort. Äntligen. Party party.

(Märkte ni hur jag lyckades vända det här inlägget från något negativt till något positivt?)  :D

Dagens "haha suckers":
Enligt en studie ljuger 6 av 10 butiksanställda när man frågor om t.ex. jeansen sitter bra. Haha ärligt, hade något förväntat sig att personalen säger "Näe, fyfan vad fula de var på dig"? Eller säg att jag står i kassan på donken, och så kommer det fram någon och undrar om Big Tasty är god - inte svarar jag "näe, den är hur äcklig som helst - jag förstår inte varför folk köper den". Okej att vissa butiksbiträden är snälla och kan komma med schyssta råd, men man får väl tänka lite själv också.

Dagens "haha wtf":
En gubbe i Eslöv fann ett 4 meter stort grönt klot på sin tomt efter stormen här i dagarna. Om någon känner igen det får de gärna höra av sig hälsar han. Haha, helt ärligt - skulle det inte vara jättecoolt att hitta ett sådant klot på sin tomt en morgon?

Normal text Stor text Extra stor text MYSTISKT KLOT Ett stort klot blåste in på Kai Wighs trädgår

Över and ut!

// F

people always told me be careful of what you do
and don't go around breaking young girls' hearts
and mother always told me be careful of who you love
and be careful of what you do 'cause the lie becomes the truth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0