Det behövs ingen rubrik för det här inlägget.

Tjena dagbo...bloggen!

Hur är det? Dålig update på bloggen I know, men men. Med mig är det bra. Jag överlevde helgen. Allt gick dessutom riktigt bra, förutom att man är rätt trött nu. Men jag är stolt. Och jag har faktiskt, på sätt och vis, bidraget till att flera sjuka barn förhoppningsvis får det lite bättre genom att ha samlat in X tusen med några andra. Det känns bra. "Det man ger får man tillbaka".

Under helgen har jag tänkt lite på allt möjligt. Barn blir tydligen galet glada av att få en ballong. De blir glada för en sådan liten sak. Det är skumt. Barn gör som dom vill, är helt ärliga med vad de tycker, de blir glada av att få en liten ballong och sådär. Det är najs att vara liten. Jag förstår verkligen varför vissa aldrig vill växa upp, och jag föstår varför Twisted Sister skrev låten I'll never grow up nu. Ju mer man lever ju mer förstår man.

Fick reda på en hemsk sak. En bild säger mer än 1000 ord.



Kompis kompis. Men det är hemskt. Det får inte hända. Men ändå händer det. Känslan av att veta att en 15 åring kille tar steget ut från räcket på Västerbron kan jag inte beskriva.

Nu ska jag äta middag. Vi hörs.

// F

Listen - what people do to other souls
They take their lives - destroy their goals
Their basic pride and dignity
Is stripped and torn and shown no pity
When this should be heaven for everyone

Kommentarer
Postat av: Anonym

länk till brohopparn?

2009-11-29 @ 22:03:03
Postat av: Ken

Ju ... desto ...



gör du detta misstag på NP får du bara vg-

2009-11-29 @ 22:20:41
Postat av: Fredrik

Anonym > Finns ingen länk till han som tog sitt liv. Det var en kompis kompis. Fast kanske för privat för att ta upp här. Men iaf. Jag vet inte. Hans syrra har skrivit lite om det som hänt iofs... http://vilaifridadam.blogg.se/



Ken my joe > Om det här hade varit NP skulle detta klassats som ett blogginlägg, och enligt mig visar man på stilistisk säkerhet när man använder "ju" och "desto" i texten eftersom ett blogginlägg är ett väldigt språkligt fritt inlägg.

2009-11-30 @ 00:50:49
Postat av: Ken

=( jag tycker det borde gälla för krönika också. ... men det är tydlige nsamma sak som att stava fel, vilket inte är ok om man inte har ett syfte

2009-11-30 @ 09:27:45
Postat av: Calle

Nej, fredrik försöker bara smita undan.



IG!

2009-11-30 @ 11:05:39
Postat av: Fredrik

IG for life :(



Min stilistiska säkerhet brister ibland, det är bara att erkänna.

2009-11-30 @ 11:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0