Casual Thursday

Eftersom Johan tog på sig att publicera dagens outfit känner jag att jag måste ta på mig att skriva vad som hände i Nv3a idag. (Vilket jag tänker göra nu, håll i er!)

Dagen började med att jag åkte buss till Vällingby, träffar J och vi går ner till tunnelbanan. Där sätter vi oss på Farsta Strand - tåget, men rätt som det är bryter en högtalarröst ut och meddelar att trafiken är inställd mellan Hässelby och Åkeshov eftersom att det inte finns någon ström på banan. Min första tanke var "YES! VI MISSAR LITE AV KEMIN!"

Vi vandrar upp till busstorget igen och träffar Emil, Gustav B, Viola, Frida B och Frida N. Buss 115 mot Råcksta hoppar vi på och därifrån går vi till skolan. Det var skönt med en morgonpromenad. Tack SL!

Till kemin anländer vi något försenade, efter att först köpt lite kaffe. (Har man redan kommit lite försent gör det inget om det blir några minuter extra). Som vanligt på kemin förstår man inte så mycket, men vi håller på med biokemi iaf, så långt är jag med. Höhö. Har ni märkt att G inte använder "dåra" lika mycket som förr? Enligt Nv2a:s blogg är det flera som delar min mening. Detta bör undersökas omgående.

Efter kemin hade vi samhällskunskap. Vi gjorde lika mycket som vi alltid brukar - alltså typ pratade om politiska ideologier. "Ja, så kan man ju också tänka" - "Ja, absolut, det är ett annat sätt att tolka det på" är två uttryck som flitigt används på dessa lektioner. Jag stör mig på det. Man kan tolka allt precis som man vill och det finns inget rätt eller fel. Säg mig, är det en naturvetar-skada att tycka så? Jag menar, vi är ju vana vid rätt och fel på matten, fysiken och kemin.

Lunchen var idag god. Som vanligt. Tummen upp! På eftermiddagen hade vi labbar i både naturkunskap och fysik, inget nämnvärt hände under dessa - så jag låter det vara osagt. Ikväll hade jag tänkt börja plugga till fysikprovet. Men det gick sådär med det, jag kom så långt att jag har fysikböckerna bredvid mig, men närmare än så kom jag inte... :(

Imorrn är det FREDAG :D Vilket innebär två saker. 1. Fredagsbussen och 2. Frukost-matte (:


Fredrik tänker och har sig #1: En sak jag har tänkt på är begreppet kvällsmat och middag. Enligt min definition är middag en stor måltid man äter mellan kl 17-19 som är typ pasta med kyckling. Kvällsmat är något man äter innan man går och lägger sig klockan 20-23. Denna lilla måltid som kan liknas vid ett mellanmål består av en varm dryck och någon macka. Am I right or Am I? En nära vän påstår dock att kvällsmat är synonymt med middag. Så erkänn, jag har rätt va?

// F

ps. Check our skiva out.

Your own personal Jesus
Someone to hear your prayers
Someone who cares
Your own personal Jesus
Someone to hear your prayers
Someone who's there

Kommentarer
Postat av: Calle

Det är ingen skillnad på middag och kvällsmat, förutom att det bara är efterblivna saker från dalarna som säger kvällsmat.



Det heter middag. PUNKT.

2009-11-12 @ 21:05:42
Postat av: Felicia

Blir ingen fredagsbuss imorgon...men nästa fredag då tar vi den!!

2009-11-12 @ 22:08:28
Postat av: Främling

Du har rätt! Kvällsmål består av macka med thé mer eller mindre.



Middag är en ordentlig måltid!

2009-11-13 @ 14:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0