Bonjour, je m'appelle Fredrik et je parle francais.

Salut mon ami!

Cava? Moi, cava bien, mais je suis un peu fatigué parce que c'est noir outside, and jag är stolt över att jag fortfarande kommer ihåg lite franska.

Idag var det en rätt så ordinär dag i Nv3a:s liv. Det hände inget speciellt. Lite kemilabb på förmiddagen, där dagens outfits utsågs. En del har redan på förhand kritiserat valet (HOST johan), men vem vet? Det kanske blir succé. Lägger upp den senare ikväll, håll ut! Kemin för övrigt var lite småmysig, det är kul att blanda olika saker - men förstod egentligen någon vad vi egentligen skulle förstå? Det är frågan det. Många hade det kommande naturkunskapsprovet i sina tankar.

Dagen till ära serverades det kallops med potatis, men det var inte vilken kallops som helst. Nej, det var skånsk kallops! Det ni. Nedan ser ni vad jag tycker om skånsk kallops.



Efter lunchen hade vi ungefår en timma på oss att panikplugga lite. Det gick rätt bra, och jag lärde mig både de tre olika variationerna inom biologisk mångfald, samt sambandet mellan syrefria bottnar och alger. (Ibland har jag sån tur - á la Maria Montazami). Provet gick ändå rätt bra för de flesta tror jag. Sista frågan om kväveoxider skapade lite förvirring kanske, och frågan om etanol-bussar tyckte en del var svår medan andra klarade den jättebra. Jag tyckte den var svår, och argumenterade emot provet och sa att etanol visst bidrog till växthuseffekten... Men men. Med tanke på att man inte pluggat så överdrivet mycket får man väl vara nöjd.

Så till dig som gjorde provet idag: Var glad, det är över. Vi fixar skiten :D

Efter naturkunskapen hade några i klassen Matte E. Det var lagom urflippat. Mitt under genomgången kommer Johan in med en kopp kaffe, en stor kaka till mig och en burk cola till Gustav B. "Mysfika på matten" is teh shit. Johan lyckades också med bedriften att göra halva första a) uppgiften - keep the good work up hälsar jag!

Nu sitter jag här hemma framför datorn, det är mörkt ute och jag är ledig imorgon. Det känns faktiskt riktigt skönt... fast jag slår vad om att det skulle vara skönare att ligga på en luftmadrass i Indiska Oceanen vid Maldiverna och äta jätteräkor. Erik J och Madde är också på, är du?

http://www.theclimatescam.se/wp-content/uploads/2009/09/maldiverna.png

dagens citat 1: "Don't worry - be happy!" - Sussie på dagens Matte E lektion.
dagens citat 2: "YES! Jag får skjuts hem idag, då kan jag ta med mig mycket böcker hem" - Moa på matten.

// F

I try to laugh about it
Cover it all up with lies
I try and
Laugh about it
Hiding the tears in my eyes
'cause boys don't cry
Boys don't cry

Kommentarer
Postat av: Ken

sälj inte hässelby, sälj hela jävla skåne. de har en skyskrapa, kan säkert få ihop nog med pengar för att köpa en del av maldiverna och all nk kaffe man vill. och jag BANGAR INTE

2009-11-09 @ 17:51:09
Postat av: Hilding

Mattedata motsätter sig dessa koloniala planer och kommer försvara Maldiverna mot den eventuella pluggar-invasionen. Länge leve Slappdiverna!

2009-11-09 @ 18:07:29
Postat av: madde

Boys don't cry, så himla bra låt!



Och maldiverna låter mer än bara lockande - jag typ längtar.. Go Nv3a!

2009-11-09 @ 18:27:29
URL: http://maddeapple.blogg.se/
Postat av: Gustav

Dagens outfit är grym!

2009-11-09 @ 18:40:17
Postat av: Calle

1. Kallops är det godaste vi har fått

2. Att kunna skillnaden på Etanol och Fossila bränslen är basic.

3. Dagens första citat suger

4. Sälj Hässelby

5. ???

6. Jag hatar måndagar

2009-11-09 @ 18:47:22
Postat av: ken

*likes hildings inlägg

2009-11-10 @ 09:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0