The future is in the air.

Som ingen vet arrangerar Gamla Blackebergare en uppsatstävling varje år för alla elever på BLG. Redan i oktober när jag såg affischer om detta bestämde jag mig för att skriva ett bidrag. Men årets tema - "innanför - utanför" - var lite väl klurigt. Tiden gick fort och plötsligt var det decemeber. En dag innan sista anmälningsdag. Började faktiskt redan i måndagskväll med att skriva, men skrev klart först idag. Det kändes skönt. Tolkade det lite väl fritt, och även fast det möjligen kunde blivit lite bättre så var jag nöjd. Nöjd med att jag höll ett löfte till mig själv - att skicka in ett bidrag. Och om inte annat var detta ett bra tillfälle till att skriva ner tanker och reflektera lite. Jag gillar sånt.

Så nu får ni hålla tummarna, om jag trots allt lyckas vinna har jag redan besämt mig för att jag skänker bort pengarna. Så nu får ni hålla tummarna. Oavsett om jag vinner eller inte lägger jag upp mitt bidrag EXKLUSIVT @ denna blogg någon gång efter julavslutningen då det avgörs.

Nu ska jag äta kvällsmat och sedan hoppa i säng. Godnatt läsare!

// F

The world is closing in
And did you ever think
That we could be so close, like brothers
The future's in the air
I can feel it everywhere
Blowing with the wind of change

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0