Tänd ett ljus!

dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom
dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom (x3)

Tänd ett ljus och låt det brinna
låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu
men det blir ljusare igen

Tänd ett ljus för allt du tror på
för den här planeten vi bor på
tänd ett ljus för jordens barn

dom dom dom.......

kunde höras sjungande av Nv3a på en pub/bar på Södermalm i natt. Kvällen började med middag på Hard Rock Café, och det var riktigt najs. Deras hamburgare är så gaaalet goa! Servicen var riktigt bra och servitrisen var snygg! :) Haha. However. Efter middan traskade vi vidare mot Klubb Company, medan några förade lite på Dovas (?) och kom dit senare. Klubb Company var... mindre bra. Sämst musik. Lite folk. Lite smådyrt sådär. Men ändå, klockan var bara runt 23 och vi var inte tillräckligt tankade.

Efter ett tag där så gav vi upp och rörde oss mot bajenland (även kallat södermalm). Några i klassen hade redan dragit till Bonden som lite finurligt nog ligger på Bondegatan. Där var musiken lite bättre, även fast jag bara kände igen en låt under kvällen (Friday I'm in love). När Bonden stängde blev det fyllekäk utan fylla på donken innan vi hoppa på tuben tillbaka mot förorten.

Hur som helst tyckte jag det var en lyckad kväll. Middagen var god. Company sög. Och Bonden var mysigt. Jag är imponerad  av att klassen lyckades hålla ihop så pass länge, det hade jag aldrig trott. Det var kul att se en liten annan sida av klassen också. Haha, så well, tummen upp för alla som var med igår!

Och Jonna, jag hoppas du ändå fick höra Boom boom boom på jobbet idag. Och Kenjoe, att få ha varit världens längsta kines för några minuter måste ha varit helt awesome! Och Frida, jag gillar att jag skickade sms till dig när din mobil låg i min ficka. Och Calle, jag är ledsen att du fick betala 120 kr i inträde till Company (men jag är helt säker på att jag skrev upp dig som Carl eller Calle, eller nåt sånt). Och Moa, tack för den tänkta skålen :). Och tack till alla er andra som var där igår. Det var skoj.



För övrigt har jag satt upp en grym lista på saker jag skulle vilja göra och kunna. Fredriks drömlista :D haha.

- Se Twisted Sister live en gång till (de kommer till Örebro 8 maj, gissa vem som snart har biljetter?)
- Kunna prata franska flytande. Vive la France!
- Ligga på stranden på Maldiverna med Erik J och äta jätteräkor.
- Tycka att kaffe är gott.
- Se Gyllene Tider på Ullevi med 60 000 andra personer en sommarkväll.
- Få tillbaka min Samsung SGH-U900. Saknar den redan.
- Kunna spela gitarr galet bra.
- Börja gymma på SATS.
- Bo på Manhattan i NYC.
- Åka till Paris igen. En vår- eller höst. En stad som man älskar.
- *Hemligt* höhö.

Små ting påverkar små hjärnor. Är det bara jag, eller har ni också en liknande lista?


Sommartider hey hey!

Nu ska jag se på Anna Ankas jul. Haha, kärlek till henne!
Imorrn 11-20 och tisdag 11-20.30 ses vi på Donken Vby! Välkomna :)

Take care nu Nv3a och alla andra läsare!
// Fredrik

Kommentarer
Postat av: Calle

What up.



Det är lugnt, jag badar i pengar.



Jag vet inte varför, men jag tänkte aldrig tanken att jag skulle stå uppskriven som Calle, testade bara med Carl och Karl.



Jag hade mysigt, och står öppet för att jag hatar klubbar.

2009-12-20 @ 23:08:55
Postat av: Carro

Ja, börja gymma på sats, vännen!



Det var mysigt, men väldigt, väldigt kallt!

2009-12-21 @ 10:29:33
Postat av: madde

Tack Fredrik för att du ordnade denna kväll. Det var grymt, mer sånt här med Nv3a.



Och min lista skulle innehålla typ samma saker som din!

2009-12-21 @ 10:30:55
URL: http://http:/maddeapple.blogg.se
Postat av: lisa

jo jätteskoj att du drog igång de, bra jobbat fredrik!

2009-12-21 @ 14:58:06
Postat av: Gustav

Och Fredrik ska FAN inte börja gymma på SATS!!

2009-12-21 @ 21:44:37
Postat av: mickan

Grymt jobbat fredrik! Tänk, efter 2½ år lyckades vi göra något tillsammans :) och det var najs!

2009-12-22 @ 16:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0