So live like you're never living twice

Dagens mysdag bjöd på en rad mysigheter. Att få börja kl 10 och sluta två lektioner senare är lycka, det brukar det vara i alla fall. Samhällskunskapen bjöd för övrigt på en undervisning med mysfaktor -1. Klimatdebatten. "Vi-kommer-alla-att-dö" - filmer och liknande. Man blir inte glad av skiten och som att man inte har tillräckligt med saker att bekymra sig för redan. Lägg ner miljön, vi kommer ändå vara stendöda innan något hemskt händer. Och det löser sig nog ändå. Take a chill pill och åk till Maldiverna istället.

Har varit hemma några timmar nu. Har jag börjat plugga kemi som jag skrev igår? Nepp. Att säga en sak betyder inte att jag gör det. Så ni som panika över att jag sa att jag redan skulle börja plugga kemi idag - andas ut!

Imorgon blir det en lång dag. Två lektioner. Snabb lunch. Åka till Älvsjö. Panika över framtiden i någon timme. Skynda tillbaka till pendeln och tuben. Till Vällingby. Börja jobba redan klockan 16 med ett ev. "finbesök" hela kvällen, och sedan hem och försöka lära sig marknadsföringsredovisningen utantill. Mumsig dag. :)

Vad ska ni göra ikväll?

Jag ska bara chilla. Och länga tills på fredag.

// F

Veckans tre låtar som är de enda som spelas i mina högtalare right nu (med spotify-länk!):

1. Modern Chart Toppers - If today was your last day (as made famous by Nickelback)
2. Laakso - Västerbron.
3. Snow Patrol - Chasing cars


Kommentarer
Postat av: moa

lär dig inte marknadsföringen utantill för då behöver inte jag göra det heller. tack.

2009-12-02 @ 17:43:05
Postat av: Fredrik

Sant moa, vi skipper det. Det löser sig :)

2009-12-02 @ 18:04:44
Postat av: jag

Handlade inte ditt senaste svenskatal om hur viktig miljön var, vännen? :P

2009-12-02 @ 19:32:36
Postat av: Fredrik

Haha "man kan väl ändra sig?". Nej men helt ärligt. Från början hade jag skrivet ett tal som var anti-klimatdebatten, men eftersom det kändes lite icke-pk och inte så väl underbyggt med fakta, och efter lite kritik från min kära moder vände jag på steken och gjorde ett tal om hur viktig miljön var.



Det betyder dock inte att jag står för de åsikterna :)

2009-12-02 @ 20:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0