Lucia, julklappar och annat.

Dagen, den 14e december, började traditionsenligt med Lucia i ljushallen. Det var många från Nv3a där och det var mysigt. När vi kom till skolan hade de satt ut marschaller längs hela huvudentrén. Det var fint. Kören var, trots att Calle inte tyckte den var bra, bra. Blir alltid så mysigt när allt är mörkt och några ljus brinner. Tänd ett ljus och låt det brinna.

Efter luciafirandet och fikat åkte jag in till stan där en dag fylld med julklappshandlande mötte mig. Mamma och jag åt lunch på Grodan. Jag hittade en massa saker. Är det inte lite konstigt? Ibland hittar man ingenting, medan dagar som dessa hittar man galet mycket? Tror mycket beror på att mamma är med. Dels kan hon bidra rent ekonomiskt och så hittar vi alltid mycket saker när vi handlar tillsammans. Haha, så nej, jag skäms inte för att handla kläder med min mamma som 18 åring...

Några tusen kronor fattigare och julklappar inhandlade till nästan alla kom jag hem. Larmkillen kom och fixade lite med larmet. Vi har nämligen skaffat nytt larm som fungerar sådär.

Middagen har nyss avnjutits och jag hade tänkt att få igång vår nya TV till köket/matsalen - men jag hittade inte TV-kortet, så det gick inte :(

Kollade nyss mitt schema för de kommande veckorna @ donken. Under vecka 52 och 53 har jag 71 timmar schemalagd tid ungefär. Nu snackar vi cashflow. En sak som känns sådär är att jobba 8-9 timmar med start kl 9 på nyårsdagen. Bakis och skakis, nu kör vi.

Nu ska jag plugga Matte E.

Senare ikväll kommer något spännande att publiceras. Men alla som går i Nv3a får se till att boka in lördag den 19 december på kvällen. (Alltså nu på lördag). Vad som händer då får ni veta om någon timme, men boka in datumet så länge :D PEACE.

// F

Kommentarer
Postat av: Calle

Det jag sa var att gossarna i kören inte höll måttet.

Annars var sopranerna/tenorerna extremt duktiga.



Speciellt hon knubbiga tjejen som sjöng "solo"

2009-12-14 @ 21:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0