It's times like these... time and time again.

Läsare. Vänner. Ovänner. Landsmän. Hej på er!

Inte så mycket Nv3a just nu eftersom vi har jullov, vilket är väldigt skönt (höhö, jobbar varje dag... men visst). Trots allt runt omkring går det inte en dag utan att man ägnar en liten, liten tanke åt skolan. Åt det där fucking projektarbetet, åt fysiken som man inte pallar och åt att det bara är en enda liten termin kvar tills vi tar studenten. Det skämmer mig som faen! En vän på mitt jobb som går på Sthlms Univseritet gjorde mig påmind om att man var tvungen att ta med eller köpa mat varje dag på universitetet. Inga gratis skolluncher där inte. OCH JAG SOM INTE KAN LAGA MAT! Jag har börjat inse hur bra man egentligen har det...

Kommer ni ihåg början av ettan? Då kändes allt så långt bort, studenten var en evighet bort - men så är den snart här. Tiden har gått så galet fort och det är läskigt. Glädjande nog har man hunnit med en hel del också, men i alla fall. I början av ettan skrev alla i Nv3a ett brev till oss själva som vår dåvarande mentor tog hand om och skulle ge oss igen när vi närmade oss studenten i trean, kommer ni ihåg det? Bästa idéen ever, för jag kommer faktiskt inte ihåg exakt vad jag skrev och har börjat bli lite nyfiken - se liksom om man ändrats lite. Ska bli coolt, hoppas Pernilla också kommer ihåg det bara :P

Har ni börjat fundera på vad ni ska göra efter studenten förresten? Alltså, inte bara lösryckta planer, utan verkligen bestämt er?

Jag funderar på följande:
1) Söka in till Civilekonom på Sthlm Universitet till hösten-10.
2) Jobba/Resa/Chilla ett halvår och söka in till Civilekonom på Sthlm Universitet till våren-11.
3) Ta ett sabbatsår och jobba/resa/chilla. Åka runt i hela USA, och andra valda delar av världen. (Någon mer som är sugen på det? Inte kul att åka själv...)
4) Söka in till Civilekonom på Linnköpings Universitet.
5) Något annat, lite mer flippat.

Med tiden får vi antagligen veta det.

Förresten så satt jag och drack varm choklad nyss (som vanligt) men jag råkade göra den lite för varm och brände mig på tungan. Känner ni igen den känslan när man bränt tungan? JAG HATAR DET och stör mig som fan på det... var bara tvungen att skriva det.

Och det här med gymmandet, det har nog löst sig. Jag ska få provgymma på SATS fem gånger, och efter det bestämmer jag mig. SATS eller Sthlm Stad får det bli.

Nu ska jag snart börja krypa ner i sängen, börjar redan kl 6 imorrn. Väckarklockan på 4.30. Jag slutade kl 20 ikväll, och då är det alltså bara 10 timmar mellan mina två pass. Får du vara så lite? Aja what so ever, mig skadar det inte. Cashflow is what it's gonna be. Jag är typ rik nu.


PULKA PÅ TISDAG KVÄLL?
:D Vi kör då va? Fixar ihop ett fint inlägg här med mer info imorrn isf.

PEACE OUT MATHAFAKKAS!

// F



Haha, kan inte låta bli:
Om man ska boka biljetter till KISS konsert på Malmö Stadion och går in på www.ticnet.se så vidarbefodras man till tincets danska sida där allt står på danska. Haha, jävla danskar (även kallade skåningar)

Kommentarer
Postat av: Emil

Tisdag it is!



Då gäller det att ha varma kläder på sig, det nalkas 15 minusgrader.

2009-12-28 @ 01:04:19
URL: http://dundermannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0