Hej mitt vinterland!

Redan när jag vaknade imorse tror jag att jag kände på mig att det var snö och väldigt kallt ute eftersom jag, trots att väckarklockan ringde 6.15 låg kvar 10 minuter, 20 minuter, 30 minuter under det tjocka och varma täcket för att slutligen gå upp 6.50. När jag drog upp persiennerna möttes jag av snö, snö och snö. Det var vitt. Första tanken var "fakk, nu äre vinter". Den tanken ändrades när jag efter frukosten klev ut och började gå mot bussen. Det var ljust och vitt ute. Det snöade. Man blev liksom glad. Det var mycket snö, och ni måste hålla med om att den "första" snön är speciell. Den gråa, trista och mörka hösten är nu borta och utbytt mot den vita, om än lite mysigt mörka, vintern. Det känns bra.

Skolan bjöd på bra dag. En lektion. Marknadsföring. Det var en bra lektion. Vårt projektarbete i ämnet fick ett välförtjänt MVG. Det är ju trots allt vi som är mvgforlife, så något annat vore bara konstigt.

Efter marknadsföringen kaosade jag runt lite i skolan på jakt efter någon med en viss version av programmet "andra" till miniräknaren. Programmet löser andragradsekvationer, men av någon konstig anledning har min miniräknare börjat svara att alla andragradare är icke-reella. Najs. Skitsamma. Matte E NP imorrn. 8-12. Taggad? Jaaaarå! Ska börja plugga seiröst nu snart ... (hehe).

Dagen har tillbringats med att skotta snö (det är skoj), datorn har kraschat (blev livrädd), pratat med diverse supporttekniker (det var tråkigt) och slutligen fått igång datorn igen (blev glad igen). Där imellan hann jag med att träffa en kompis. En bra dag helt enkelt, om än litet ineffektiv.

Nu blire som sagt matte resten av kvällen. Imorgon är det också över.

// F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0