"Big Macen fuckar ur!"

Dag 3 av 5 - check! Att börja jobba klockan 6 är en upplevelse i sig. På väg till bussen runt halv sex träffar man sin granne som är ute och SPRINGER (wtf, morgonpigga grannar?). I Vällingby träffar jag på några från min gamla skola som var på väg hem efter en kväll (eller snarare natt) på stan.

En liten pojke på typ 7-11 år (jag är sämst på att uppskatta åldrar) gjorde min dag, han frågade efter receptet på Hashbrown som han tyckte var jättegoa. Höhö.


För övrigt så är det plusgrader ute, det blaskar å slaskar och man hoppas någonstans på att det är våren som är i antågande, men det ska dock bli kallare igen. Frågan är bara - kan man åka pulka när det är plusgrader? Alltså, blir snön cp då eller funkar det? Var så länge sen jag höll på med sånt där... Nu regnar det ute också, jag tror vi skjuter upp pulkåkandet till onsdag kväll... och hoppas på mer snö och kyla :)


Igår läste jag något jag tycker var väldigt bra skrivet. Citatet kommer från "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" av Ann Heberlein. Om du inte läst det, gör det!

"Det finns så mycket att vara rädd för. Så många diffusa hot och faror. Så mycket som inte går att påverka. Så mycket som gör oss så maktlösa. Det är så frestande att ge upp, lägga ner, skita i allt. Då är det väldigt skönt göra något handfast. Baka ett bröd. Rensa ett jordgubbsland. Lära ett barn att simma. Det kanske inte läser världssvälten eller påverkar den globala uppvärmningen på något substantiellt sätt, men det ger ändå ett konkret resultat."

I detta citat ligger det mycket, ska inte analysera sönder, men det som Ann skriver är sant så sant.

// F

Kommentarer
Postat av: Emil

Det beror nog mycket på om det snöar inatt. Det ska ju bli hur kallt som helst i morgon - frågan är bara om det finns tillräckligt mycket snö kvar (och hur mycket som blir till is under natten).

2009-12-28 @ 17:22:04
URL: http://dundermannen.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Då bestämmer vi hur vi gör imorrn då, annars blir det pulka på onsdag kväll :)

2009-12-28 @ 17:24:05
Postat av: Emil

Jajjemän. Jag är ju uppe hela natten, så jag kommer att vara tidigt ute med information imorgon ;-)

2009-12-28 @ 17:39:15
URL: http://dundermannen.blogg.se/
Postat av: Andreas H L

En poäng bara, iochmed att det har varit plusgrader idag och snön har smält lite, så kommer det vara en riktigt härlig backe imorgon : P

Smält sno + minusgrader = is

is + pulka = snabbt : D

2009-12-29 @ 00:26:29
Postat av: Andreas H L

En poäng bara, iochmed att det har varit plusgrader idag och snön har smält lite, så kommer det vara en riktigt härlig backe imorgon : P

Smält sno + minusgrader = is

is + pulka = snabbt : D

2009-12-29 @ 00:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0