Adenosintrifosfat och andra härligheter.

Mörkret har lagt sig över Kälvesta och Fredrik har börjar bli lite hungrig. Steg upp med tuppen (höhö eller inte) klockan 11. Ända sedan dess har jag i princip pluggat kemi (visserligen väldigt ineffektivt). Glädjande nog kan jag berätta att jag kan kapitel 21 nu :)

Alltså bara kapitel 19 och 20 kvar. Det är ju bara 40 sidor text och 32 uppgifter kvar att förstå och lära dig. Vet ni? Just nu hatar jag kemi. Finns det något tråkigare än biokemi? Svar ja. Magnetiska fält. Men efter det så nej.

Men det är bara att kämpa på. Nu ska jag lära mig något som kallas för glukoskatabolism och vad ATP är och så vidare och så vidare. Det här blir spännande.

Fil:TCA-svenska.svg

Har ni börjat plugga?


Och vad tycker ni bloggläsare - blir det för mycket non-nv3a och för mycket fredriks-privata-liv här? Ska jag starta en egen privat blogg á la Blondinbella, Kissie och Kenza? Ja eller nej? Rösta and I'll acceptera majoritetens vilja.

Över och ut.

// F

Reach out and touch faith
Your own Personal Jesus
Someone to hear your prayers
Someone who cares
Your own Personal Jesus
Someone to hear your prayers
Someone who's there

Kommentarer
Postat av: Gustav

Mörkret ligger alltid över kälvesta...

2009-12-06 @ 15:48:11
Postat av: Hilding

Tjalala, tjalalala - hey hey ooh, NATUR/NATUR

2009-12-06 @ 17:52:19
Postat av: Gustav

Men vi får iaf merit poäng för kursen när vi konkurrerar mot er om IT utbildningar!!

2009-12-07 @ 12:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0